Beantwoord

mijn NAS.  een Western Digital is niet meer te benaderen met mijn Odido modem

  • 27 February 2024
  • 15 reacties
  • 138 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

mijn NAS.  een Western Digital , My book live  van 2 terra byte. is niet meer te benaderen. Eerst zat ik bij KPN maar sinds een maand bij Odido en dus sinds de Odido modem is hij niet meer te bereiken. als ik verkenner open op de laptop , duurt dat (sinds Odido )ook vreselijk lang (hij zoekt volgens mij nog naar de oude ip adresse van de mapjes op mijn nas) wie kan mij helpen ?

icon

Beste antwoord door soepkip67 28 February 2024, 15:23

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @WD Nas, bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

 

Reputatie 4
Badge

Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.

Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

 

terugkomt.

Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan @Tommie van Odido of hij je router een firmware update wil geven.

Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.

Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @WD Nas ,

Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.

Hallo @WD Nas ,

Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.

beste soepkip ,

ik heb mijn klantnummer en leeftijd toegevoegd aan mijn profiel. ik ga de handleiding wel doorlezen , weet echter niet of me het gaat lukken. bedankt hiervoor alvast.

Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.

Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

 

terugkomt.

Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan @Tommie van Odido of hij je router een firmware update wil geven.

Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.

Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.

beste Henk,

bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.

rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:

verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht

Reputatie 4
Badge

Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.

Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

 

terugkomt.

Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan @Tommie van Odido of hij je router een firmware update wil geven.

Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.

Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.

beste Henk,

bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.

rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:

verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht

Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.

Reputatie 4
Badge

Hallo @WD Nas ,

Omdat je van KPN afkomt, zul je de NAS weer opnieuw aan moeten melden.
Heb hier een handleiding als pdf toegevoegd. Vanaf bladzijde 26 staat hoe je de schijf kan benaderen.

beste soepkip ,

ik heb mijn klantnummer en leeftijd toegevoegd aan mijn profiel. ik ga de handleiding wel doorlezen , weet echter niet of me het gaat lukken. bedankt hiervoor alvast.

@WD Nas: Je hebt het antwoord van @soepkip67 als juiste antwoord aangevinkt.
Waarschuwing aan jou en anderen die dit lezen: vink NOOIT een antwoord als ‘juiste antwoord’ aan voor je probleem volledig is opgelost. Zodra ‘juiste antwoord’ is aangevinkt zal geen medewerker van Odido je topic nog bekijken. Je hebt namelijk al aangegeven dat je vraag beantwoord is, dus denken ze da het probleem weg is. ook al is je probleem nog niet opgelost.

het is inderdaad niet opgelost. ik heb niets bewust aangevinkt. moet ongemerkt gebeurt zijn.

 

Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.

Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

 

terugkomt.

Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan @Tommie van Odido of hij je router een firmware update wil geven.

Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.

Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.

beste Henk,

bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.

rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:

verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht

Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.

Beste Henk,

ik heb het logboek gevonden maar het zegt me allemaal niets. zal ik eerst Tommie vragen een firm update te doen?

Reputatie 3

In het logboek, zet “Categorie” op “DHCP-Server”. Kijk dan of je die regel ziet die Henk postte. Daarna (als je die regel ziet dus) kun je eventueel Tommie vragen om nieuwe firmware te pushen.

Maar heb je ook al geprobeerd de NAS opnieuw aan te melden, zoals soepkip schreef?

P.S. volgens mij zijn het altijd moderatoren die de status op “beantwoord” zetten.

Reputatie 4
Badge

Even een tip waarmee het mogelijk sneller gaat als je bij de overstap een Zyxel T-56 hebt gekregen.

Kijk in het logboek van de T-56 (ergens onderaan in het drie-streepjes menu rechtsboven) of daar, als de NAS is aangesloten, regelmatig (elke paar minuten) de regel

 

dnsmasq-dhcp: read /etc/ethers - 0 addresses

 

terugkomt.

Als dat zo is, zet dan je klantnummer in je profiel hier, en vraag aan @Tommie van Odido of hij je router een firmware update wil geven.

Er zijn diverse apparaten die zonder die update geen verbinding willen maken, en die terugkerende regel in het logboek is een simpele test of dat het probleem is, maar op een of andere manier laat de helpdesk hier die test nooit uitvoeren.

Ergens hoop ik dat dit het probleem is, dan is het snel opgelost.

beste Henk,

bedankt voor je reactie. ik heb ingelogd in mijn modem maar weet niet waar ik de regel moet zien.

rechtsboven heb ik het Systeeminformatie menu. in total heb ik 6 vensters met info:

verbinding , Systeeminformatie ,wifi-instellingen, Gast wifi-instellingen ,LAN en Ouderlijk toezicht

Dat zijn de 6 vensters. Als ik me wel herinner (ik heb mijn T-56 vervangen door een Fritzbox, dus ik kan he nie makkelijuk nakijken) zat er helemaal in de rechterbovenhoek daarboven een ding dat ze “hamburger-menu” noemen: drie balkjes boven elkaar. Als je daarop klikt klapt he menu uit, en daarin zit ergens onderaan he logboek.

Beste Henk,

ik heb het logboek gevonden maar het zegt me allemaal niets. zal ik eerst Tommie vragen een firm update te doen?

Ja, ik zou sowieso om de firmware update vragen. Je hebt kans dat het dan opgelost is, en heeft verder ook de nodige voordelen. Beetje jammer dat iedereen daar individueel om moet vragen. Ik heb nog niemand gezien die na de upgrade problemen kreeg, en heel vaak waren de problemen opgelost.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @WD Nas ik ben erg benieuwd of het inmiddels gelukt is om de NAS opnieuw aan te melden. Ik heb je voor de zekerheid op de lijst gezet om de nieuwe update te krijgen, deze zul je spoedig ontvangen! 

helaas het zelfde probleem mijn Nas en MYcloud zijn niet te benaderen en zichtbaar in het thuisnetwerk.

ook via Internet lukt het niet om er in te komen.

 

kan firmware update ergens vandaan  gehaald worden of moet deze aangevraagd worden en bij wie

hoor graag van jullie .

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @PeterAlice, de firmware update is vandaag uitgerold. Dit gebeurt in batches van een X aantal modems per keer. Omdat het nog vroeg dag is heb ik je op de lijst gezet zodat de firmware sneller geupgraded wordt. Deze firmware kun je zelf niet ergens vandaan halen. Als de update plaatsvindt zal het internet een paar minuten wegvallen. 

Reageer