Modem moet dagelijks gereset worden

  • 9 January 2024
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb inmiddels een maand glasvezelinternet bij Odido en al vanaf het begin valt (vrijwel) dagelijks (soms vaker) het internet uit, zowel bekabeld als wifi. De modem uit- en aanzetten verhelpt het probleem weer tijdelijk. Het gaat om een Zyxel t-56 modem. Wat kan ik hieraan doen?

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Allereerst welkom op onze Community! @Pim.A. 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag om jouw verbinding te stabiliseren! Ik heb direct jouw modem uitgelezen en de verbinding ziet er gelukkig goed uit. Wel viel mij op dat het modem de afgelopen dagen niet van de stroom is geweest. Wil je het modem op de volgende manier een herstart geven:

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Ik wil je vragen om hierna de datum en het tijdstip van de wegval te noteren voor de komende drie dagen. Laat je dit dan aan mij weten? Ik ga dan direct gericht opzoek naar een oplossing! 

 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Ga over op een fritzbox 5590 en jou problemen zullen verdwijnen.

 

Reputatie 6
Badge +2

Allereerst welkom op onze Community! @Pim.A. 

Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag om jouw verbinding te stabiliseren! Ik heb direct jouw modem uitgelezen en de verbinding ziet er gelukkig goed uit. Wel viel mij op dat het modem de afgelopen dagen niet van de stroom is geweest. Wil je het modem op de volgende manier een herstart geven:

  1. Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
  2. Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
  3. Wacht tot alles volledig is opgestart.
  4. Controleer of de diensten weer werken.

Ik wil je vragen om hierna de datum en het tijdstip van de wegval te noteren voor de komende drie dagen. Laat je dit dan aan mij weten? Ik ga dan direct gericht opzoek naar een oplossing! 

 

Reputatie 3

Wil Odido niet meteen afschieten maar hun oplossingen en manieren om probleem op te lossen eindigen echter op niets.

Degelijke analyse van Guidion/technici Odidonis gewoon ondermaats,men wordt simpelwef niet serieus genomen.

Ze geven wel het gevoel dat ze ermee bezig zijn maar verder niks.

 

Helaas spreek ik uit ervaring en tot op heden geen exuses gekregen van Odido toen na week zonder internet probleem bij hun lag.

Zelfreflectie 0,0.

Reputatie 7
Badge +1

En een harde reset helpt ook niet? router van de wand halen en met een pen in het gaatje drukken waar reset bijstaat is vaak wel heel klein maar kan helpen, net zo lang ingedrukt houden tot alles uitgaat en vervolgens de router weer laten opstarten, alles gaat dan weer naar fabrieksinstellingen.

Reageer