Beantwoord

na inloggen op vpn geen internet

  • 27 March 2023
  • 7 reacties
  • 116 Bekeken

Hoi allen,

Afgelopen week glasvezel geïnstalleerd, Alles werkt na behoren tot op het moment dat we thuis willen gaan werken.

Op het moment dat er word ingelogd op VPN van forti cliënt is er op desbetreffende computer geen internet connectie meer.Word er weer uitgelogd dan  is er direct weer internet dit is met WiFi en bekabeld

Volgens it word er niks geblokkeerd.

Hoe zou dit opgelost kunnen worden ?

icon

Beste antwoord door louisL 31 March 2023, 00:02

Bekijk origineel

7 reacties

Hetzelfde probleem hier.

 

Sinds vrijdag 24/03 is het niet meer mogelijk en VPN connectie te maken (SSL Certificate Issue) via het vaste internet (glasvezel) .

Het probleem betreft alle medewerkers binnen ons organisatie (1000 man) met een verbinding die gebruik maakt van het T-Mobile netwerk.

Het is geen probleem te verbinden via een hotspot op het mobile netwerk of een andere netwerk provider.

Het probleem is intern onderzocht en ligt bij T-Mobile, graag een snelle oplossing hier voor!

 

 

Ik heb net uitgevoden dat de VPN verbinding weer werkt als de router interne firewall wordt uitgeschakeld!

De IPv4 Firewall was enabled op level ‘Medium’.

 

Dit was zo sinds we de router ontvingen en heeft maanden zonder problemen gewerkt!?

 

HELAAS GEEN STRUCTURELE OPLOSSING, WERKTE VOOR 5 MINUTEN DAN VERBRAK DE VERBINDING WEER!!!!!

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @feddesman en @Traxspeed, goed dat jullie dit aankaarten. Zouden jullie een volledige powerflip kunnen uitvoeren en het moden een factory reset kunnen geven? Hebben jullie ook toevallig een virus scanner op jullie apparaten geïnstalleerd? 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

@Traxspeed ook zie ik dat je een switch hebt aangesloten. Kan je na de reset, zonder dat de switch is aangesloten, de verbinding testen met VPN? 

Helaas maakt dit geen verschil, ook niet als ik de virusscanner uitzet.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @feddesman, zou je voor mij een aantal speedtesten kunnen doen? Dan kan ik zoveel mogelijk informatie doorgeven aan onze techneuten, zij gaan er dan een blik op werpen! 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt!

@Tommie Kan ik dit naar je mailen , denk niet dat m’n werkgever blij wordt als ik dit hier neerzet.

Reputatie 6
Badge

Hi @feddesman, zou je voor mij een aantal speedtesten kunnen doen? Dan kan ik zoveel mogelijk informatie doorgeven aan onze techneuten, zij gaan er dan een blik op werpen! 

 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.
  • Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

 

Alvast bedankt!

 

Hoi allen,

Afgelopen week glasvezel geïnstalleerd, Alles werkt na behoren tot op het moment dat we thuis willen gaan werken.

Op het moment dat er word ingelogd op VPN van forti cliënt is er op desbetreffende computer geen internet connectie meer.Word er weer uitgelogd dan  is er direct weer internet dit is met WiFi en bekabeld

Volgens it word er niks geblokkeerd.

Hoe zou dit opgelost kunnen worden ?

Werkt je internet verbinding ZONDER VPN wel goed? Als dat het geval is ben ik geneigd de VPN software te verdenken. Kun je via de VPN wel je bedrijfsapplicaties bereiken?

Reageer