Na laatste update, werkt mesh niet meer (atijd offline)

  • 17 April 2024
  • 4 reacties
  • 72 Bekeken

Goedenavond,

Na de laatste update die de problemen met Call of Duty had opgelost. Werkt het mesh niet meer.

Access points werken dus daardoor niet meer en dit zorgt voor veel frustratie bij ons thuis.

 

Zou er hier a.u.b. naar gekeken want boven bij ons hebben we heel slecht wi-fi bereik op dit moment.

 

Ik verwacht dat er een firmware update nodig zal zijn.

 

Ik hoor het graag.

Tommie van Odido 13 dagen geleden

Hi @H Cercevik, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je het modem en wifipunt eens opnieuw willen installeren? Kan je een powerflip en factory reset uitvoeren op het modem en wifipunt? Kan je daarna checken of het wel weer werkt of niet?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

      Factory Reset

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @H Cercevik, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Zou je het modem en wifipunt eens opnieuw willen installeren? Kan je een powerflip en factory reset uitvoeren op het modem en wifipunt? Kan je daarna checken of het wel weer werkt of niet?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

      Factory Reset

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Goedenavond,

na het volgen van alle instructies en ook na een factory reset blijft de mesh op offline staan.

Groet.

Reputatie 7
Badge +6

@H Cercevik Je hebt een Zyxel T56 neem ik aan. Een bijwerking van de b10-update is dat de mesh niet meer werkt met de wifipunten. Dit zal in een volgende update opgelost moeten worden. Ik vrees dat het nog wel even wachten is; ze zijn nu bezig om iedereen b10 te geven.

Dank je wel, ik wacht dan effe

Reageer