netwerk verbinding kan niet gevonden worden

  • 15 June 2023
  • 11 reacties
  • 136 Bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb net ook een hele tijd met de klantenservice gebeld helaas is mijn probleem nog niet verholpen. Ik heb een laptop die ouder is dan 2018. Ik ben sinds een aantal weken klant bij tmobile en hiervoor bij een ander provider en nooit geen problemen gehad. Nu zit ik met het volgende ik kan met mijn laptop geen verbinding maken met de WiFi, ik zie de netwerknamen van buren en omgeving wel maar van mezelf niet. Hoe kan dit opgelost worden? 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Naouual

Ik heb wat instellingen aangepast op je modem. Kan je het Wifi netwerk nu wel zien?

@Sven-TMT nee helaas niet staat er nog niet tussen 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Naouual 

Heb je een Zyxel-T54 of een andere router van T-Mobile?

Instellingen die bij een Zyxel-T54 kunnen helpen zijn :

Inloggen op de router via 192.168.1.1 met admin en het Login Password achter de Zyxel

Bij WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Bij de draadloos pagina, andere, bij 802.11 modus WiFi b/g/n gemengd kiezen om WiFi 6 uit te zetten en toepassen.

Zijn alle drivers ook up to date?

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je berichtje. ik heb inderdaad de Zyxel-T54 router van T-Mobile. Ook inloggen via 192.168.1.1 pakt hij helaas niet. Begrijp er niks van ik kan inloggen op hotspot via telefoon vind hij wel ik zie verschillende netwerknamen van omgeving onder andere tmobile netwerken zien. Nog niet eerder dit meegemaakt. 

Reputatie 7
Badge +15

@Naouual 

Indien je het wachtwoord bent vergeten dan kan je een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Daarna moet je kunnen inloggen met gebruikersnaam admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

@Waqqas fabrieksreset vanmorgen uitgevoerd tijdens gesprek met klantenservice heeft niet geholpen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Naouual 

Zorg dat je het Login Password correct intypt.

Als je op het oogje klikt dan staat er meestal wat anders ingevuld maar dat kan je negeren, intypen en inloggen.

@Waqqas ik weet dat ik mijn login correct invul, dat is het probleem niet. Toch bedankt voor het mee denken. 

Reputatie 7
Badge +9

@Waqqas, @Sven-TMT had je tip al uitgevoerd!

@Naouual ik heb de 2.4 GHz en de 5 GHz van elkaar losgekoppeld en je modem herstart, kan je kijken of dit enig effect gehad heeft? Als je bekabeld verbonden bent met het modem, kan je dan nog steeds niet inloggen?

@Tommie hij staat er nog niet bij helaas. Met kabel heb ik wel verbinding maar dit is de kabel die in de tv-kastje zit. Ik zat nog geen maand geleden bij een ander provider en het werkte gewoon snap er niks van. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Naouual

Kan je het merk en type van de laptop delen. 

Hopelijk geeft ons dat meer informatie waarom het niet zou werken :) 

Reageer