Omada er605 en gigabit Odido ?

  • 1 October 2023
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Ik heb een gigabit glasvezelverbinding van Odido en zou de bijgeleverde router VMG8825-T50 graag vervangen door een router met meer mogelijkheden en vrije configuratie opties. Een router van Tp-link zou mooi integreren met mijn omada AP's. Ik krijg alleen de indruk dat de er7206 of de er605 niet de volledige snelheid halen en blijven steken rond de 850Mbit. Iemand die dat kan bevestigen? Of juist wel deze combi succesvol in gebruik heeft bij Odido?

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @Remmie75, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben zelf niet bekend met deze router. Ik wil daarom vragen of @TMTV  of @Pieter_ je hier wellicht meer duidelijkheid over kunnen geven. Daarnaast moet ik er wel bij vermelden dat we op eigen apparatuur geen garantie bieden voor de snelheid. Dit komt omdat wij dit niet kunnen troubleshooten of uitlezen. Hopelijk gaat het lukken met je eigen apparatuur!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Remmie75, goed dat je hier een topic over begonnen bent.

Ik ben zelf niet bekend met deze router. Ik wil daarom vragen of @TMTV  of @Pieter_ je hier wellicht meer duidelijkheid over kunnen geven. Daarnaast moet ik er wel bij vermelden dat we op eigen apparatuur geen garantie bieden voor de snelheid. Dit komt omdat wij dit niet kunnen troubleshooten of uitlezen. Hopelijk gaat het lukken met je eigen apparatuur!

Reputatie 3

Hoi @Remmie75  , 

Is het gelukt? Ik overweeg ook deze router te gaan gebruiken ipv de zyxel. Kun je de instellingen wellicht met mij delen?

mvg

Sanne

Helaas geen reactie gehad en zelf ook geen ervaring mee dus ik kan je helaas niet helpen.

Reputatie 5
Badge +3

Hi @TMTV & @Pieter_, hebben jullie hier misschien nog wat meer duidelijkheid over? Alvast bedankt! 😊 Groetjes, Ishana

Ik denk niet dat (die lage snelheid) aan deze router ligt.

Als ik zo de gegevens van de 605 v1 (ouder model) erbij pak.

Kom ik op DHCP de verbinding die Odido heeft de volgende gegevens tegen.:

DHCP NAT Throughput Upload: 941.1 Mbps
Download: 940.5 Mbps

Reageer