Beantwoord

ondersteuning XGS-PON

  • 21 March 2024
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Is er al iets meer bekend over wanneer ODIDO de (3e party) XGS-PON gaat ondersteunen, in mijn geval icm een FB5590 ?? Kom wel diversen artikelen hierover tegen op dit forum, maar de meeste zijn inmiddels alweer enkele maanden oud.

Zou graag willen weten wat de vooruitzichten zijn.

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 March 2024, 14:43

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ferozie 

Het zit volgens mij nog in de testfase, het is wel al geïmplementeerd op het netwerk maar er zijn nog wat foutjes las ik.

Ik denk dat het niet meer lang zal duren. Op een KPN WBA lijn is het wel al mogelijk.

Hallo @Ferozie 

Het zit volgens mij nog in de testfase, het is wel al geïmplementeerd op het netwerk maar er zijn nog wat foutjes las ik.

Ik denk dat het niet meer lang zal duren. Op een KPN WBA lijn is het wel al mogelijk.

Bedankt voor je reactie…..hopelijk zal het niet lang meer gaan duren.

Ik heb recentelijk de FB5590 (International edtion) aangeschaft met de bedoeling om deze rechtstreeks op de FTU aan te sluiten. Bij eerste navraag kreeg ik te horen dat ik een GPON ONT unit had (Huwawei) maar achteraf bleek het toch om een XGS-PON module te gaan. Bij de aankoop van mijn FB5590 had ik de versie gekocht waar zowel een AON als een GPON SFP module bij zat. Om straks toch gebruik te kunnen gaan maken XGS-PON netwerk zal ik apart de juiste SFP hiervoor moeten aanschaffen. Ik wacht hier dus nog even mee totdat er groen licht is vanuit Odido. Nu gewoon via de ONT en WAN poort.

 

Reageer