Beantwoord

Orbi-router aansluiten op mediaconverter

  • 24 July 2023
  • 8 reacties
  • 679 Bekeken

(Excuses. Dit is Google vertaald van Engels naar Nederlands)

Hallo, ik ga me aanmelden voor een glasvezelverbinding en ik wil graag mijn eigen Orbi RBR50-router gebruiken. Ik belde de technische ondersteuning van T-mobile en ze zeiden dat ik mijn router misschien rechtstreeks op de mediaconverter kon aansluiten (de glasvezel-naar-ethernetbox die zal worden geïnstalleerd). Ik wil niet de modem gebruiken die T-mobile levert, maar de mijne gebruiken.

Ik zal ook geen T-mobile tv-box gebruiken. Zo is mijn vraag of ik VLAN 300 in de router moet toelaten. Ik las in de Orbi-handleiding:

“Als de apparaten die zijn aangesloten op de Ethernet LAN-poort van de router een IPTV-apparaat bevatten, kan uw ISP u vragen een brug in te stellen voor een poortgroep voor de internetinterface van de router.
Een bridge met een poortgroep voorkomt dat pakketten die tussen het IPTV-apparaat en de internetpoort van de router worden verzonden, worden verwerkt via de Network Address Translation (NAT)-service van de router. “

Ik neem aan dat de "IPTV" de T-mobile TV-box is die ik niet zal gebruiken. Als ik VLAN 300 moet instellen, heb ik nog een paar vragen aan de groep.

icon

Beste antwoord door MilesAB 24 July 2023, 21:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hello @MilesAB 

After following these steps your router should work when connected to the mediaconverter :

You can enter VLAN 300 with priority on 0 (default) after saving the settings restart the mediaconverter.

Thank you. So I do need to enable VLAN even though I won’t be using a t-mobile TV box? Also, does the VLAN ID = 300? 

I presume I choose the option “By VLAN Tag group” first.

Then fill out the VLAN configuration as per below screen shot?

 

Reputatie 7
Badge +15

@MilesAB

By VLAN tag group and can you edit the default rule VLAN 300 so there is only 1 rule? Then apply and restart.

 

@MilesAB

By VLAN tag group and can you edit the default rule VLAN 300 so there is only 1 rule? Then apply and restart.

 

 

 

Thank you.

Would still be useful to know whether the VLAN configuration is needed even if I don’t use T-mobile TV. 

Reputatie 7
Badge +15

@MilesAB 

VLAN 300 is always needed to configure T-Mobile internet, for tv nothing else is needed so VLAN 300 is enough for internet and tv.

If you don't subscribe to tv, tv will not work.

When I receive the T-mobile modem I read somewhere that I need to first configure the connection with the T-mobile modem and then I can use my own modem or router. Is that the case or can I just follow the steps above without first configuring with the t-mobile modem?

Reputatie 7
Badge +15

@MilesAB

Youre right, first th T-Mobile router is installed so T-Mobile can see your connection, afterwards you can connect your own router.

Reageer