Beantwoord

Poort openen Zyxel T56

  • 22 January 2024
  • 7 reacties
  • 217 Bekeken

Sinds kort aangesloten bij Odidi glasvezel. Helaas lukt het me niet om in de router een poort te openen. Het betreffen Hykvision camera's die als serverpoort: 8000 hebben. Dit heb ik in de router bij ‘startpoort / eindpoort / vertalingspoort / vertalingseindpoort’ ingevoerd. Server IP-adres heb ik het adres van de recorder ingevuld. Status geeft een lampje, maar helaas krijg ik geen verbinding op mijn telefoon.

Port signal tester geeft aan dat poort 8000 ‘closed’ is, heb diverse mogelijkheden ingevuld maar allemaal worden als ‘closed’ door Port signal tester vermeld. Contact gehad met Odido maar zij verwijzen me naar jullie (community). Hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.

icon

Beste antwoord door Karinpeter01 25 January 2024, 17:50

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Karinpeter01,

Welkom op de Community!

Kun je als eerste controleren of je de recorder binnen je netwerk wel kunt bereiken, dus op 192.168.1.x:8000? Als het intern niet werkt, zal het extern ook niet werken. Dat is dus het begin. Laat het weten, dan kijken van daaruit verder!

Ik heb https://192.168.1..X..:8000 in de adresbalk geprobeerd maar krijg de melding “Deze pagina is niet bereikbaar”.

Reputatie 7
Badge +3

Normal bestaat dit systeem uit IP camera’s die aangesloten zijn via een switch of router, waarna er ook een NVR device als controller aanwezig is.

Poort 8000 alleen kan dus niet gebruikt worden om elke camera afzonderlijk te bekijken, tenzij elke camera een afzonderlijke IP heeft/krijgt met deze poort.

De IP is dus anders of de poort is dus anders per camera.

De vraag is dus nu, heb je toegang tot de main NVR controller, die dus verantwoordelijk is voor het combineren van meerdere streams van diverse IP camera’s.

Ken het systeem voor de rest niet, maar als ik het YT filmpje bekijk zou je via een IP zonder poortnummer op de NVR controller uit moeten komen.

Hoi,

De app krijgt geen verbinding met de router.

De camera's zijn aangesloten op een recorder, deze recorder is bekabeld naar de router, het lampje van de router brandt waar de kabel is ingestoken.

Heb zelf nog gezocht en het lijkt erop dat de poorten niet openstaan van de router. Via IP advance zie ik de verbinding met de camera's als actief staan. Verder zag ik in mijn recorder UPnP status ‘inactief’ staan, heb de router gecheckt en deze heeft de UPnP op ‘actief’ staan.

yougetsignal geeft aan dat poortnummer 8000 ‘closed’ is, heb hier verschillende mogelijkheden ingevuld maar blijf de melding ‘closed’ krijgen.

Verder vind ik het vreemd dat ik ook geen verbinding met mijn printer en zonnepanelen meer krijg……………….. heb al verschillende routers in huis gehad maar nog nooit problemen mee gehad…….. 

Reputatie 7
Badge +3

Zoals ik al aangaf ben ik niet bekend met dit CCTV systeem, dus is het een beetje ‘giswerk’ voor mij.

Begrijp uit je verhaal, dat de camera’s allemaal zijn aangesloten op de recorder.

Je komt blijkbaar ook van een andere ISP, dus heb je deze recorder in het verleden al eens voorzien van een ‘fixed’ IP?

Controleer die setting eens op de recorder, want met grote waarschijnlijkheid zit deze dus in een afwijkend subnet. Als dat zo is kom je er i.d.d. niet bij, want het netwerk van Odido zit in de range 192.168.1.x.

En die andere problemen zouden eenzelfde issue kunnen hebben, als deze niet via DHCP een IP krijgen uitgedeeld.

Dus controleer eerst bij elk device of ze wel, voor nu dan, via DHCP een IP in het juiste subnet kunnen krijgen.

Welkom bij de club. Ik probeer hier ook poorten open te zetten en dit mislukt ook.

Google al even bezocht en kwam een bericht uit 2020 tegen waarin werd gezegd dat poorten niet meer te openen zijn (die was dan wel op een T-50 model).
Ook ik werd hiernaartoe verwezen en kom overigens net kijken en zie je bericht ;-)

Mod edit:

Zoals ik al aangaf ben ik niet bekend met dit CCTV systeem, dus is het een beetje ‘giswerk’ voor mij.

Begrijp uit je verhaal, dat de camera’s allemaal zijn aangesloten op de recorder.

Je komt blijkbaar ook van een andere ISP, dus heb je deze recorder in het verleden al eens voorzien van een ‘fixed’ IP?

Controleer die setting eens op de recorder, want met grote waarschijnlijkheid zit deze dus in een afwijkend subnet. Als dat zo is kom je er i.d.d. niet bij, want het netwerk van Odido zit in de range 192.168.1.x.

En die andere problemen zouden eenzelfde issue kunnen hebben, als deze niet via DHCP een IP krijgen uitgedeeld.

Dus controleer eerst bij elk device of ze wel, voor nu dan, via DHCP een IP in het juiste subnet kunnen krijgen.

Beste Pieter,

 

Super bedankt voor de informatie, we hebben camerabeelden, de fout zat idd in afwijkend subnet.

Nogmaals heel erg bedankt voor je hulp en ik denk dat de andere problemen ook verholpen zijn (nog niet naar gekeken).

 

Groetjes,

Peter en Karin

Reageer