Beantwoord

poorten openzetten tcp en udp

  • 13 February 2024
  • 3 reacties
  • 126 Bekeken

Contact opgenomen met PlayStation, ze gaven ons aan dat we de tcp poorten : 80, 443,3478,3479 en 3480 moeten openzetten. 
en daarnaast moeten we udp poorten openzetten: 3479 en 3480. 
we hebben geen idee hoe we dit open moeten zetten op onze zyxel modem. Iemand die ons kan helpen? 
 

icon

Beste antwoord door soepkip67 13 February 2024, 14:47

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Sharonelk ,

Heb hier een topic over portwarding

 

Hier staat veel informatie over port forwarding.

Hoi, even een aansluitende vraag… 

Voor mijn Eufy deurbel is het nodig dat ik een aantal poorten open zet. 80 en 443 TCP zijn al gelukt, maar ook moet ik poorten 0-65535 op UDP open zetten. Dan krijg ik een foutmelding: “Het geconfigureerde poortbereik inclusief de verbindingaanvraag-poort is niet toegestaan.”

Hoe krijg ik het wel voor elkaar?

Of is er wellicht een andere reden waarom mijn Eufy deurbel sinds overstap op Odido niet meer van buitenaf benaderbaar is?

Alvast bedankt!

Reputatie 3

@pimveger

0-65535 zijn alle poorten. Je moet dan een zogenaamde "exposed host" voor UDP instellen. Maar als ik het goed heb, ondersteunt de Zyxel geen exposed host. (Maar ik ken deze router zelf niet heel goed, dus ik kan het mis hebben.) Op een Fritzbox kan het wel.

Persoonlijk echter vind ik dit een nogal dubieuze constructie. Ik zou zelf op voorhand niet veel (lees: te weinig) vertrouwen hebben in een fabrikant die dit zo doet. Sowieso moet je bij port forwarding niet alleen aan de functionaliteit, maar ook altijd aan de veiligheid denken. Ik ken de fabrikant van jouw camera niet, maar veel fabrikanten van camera's zijn helaas enorme prutsers.

Op een Fritzbox kun je zo'n camera denk ik ook op het gastennetwerk zetten, waar die dan tenminste nog gescheiden is van de rest van het netwerk. Bij een onverhoopte hack is de schade dan iets meer beperkt. (Maar ik moet wel zeggen dat ik dit zelf nooit gebruikt heb in combinatie met port forwarding, dus ik weet niet zeker of dat überhaupt zou werken). Ik denk dat de Zyxel geen gastennetwerk heeft.

Reageer