Beantwoord

Printer kan niet meer verbinden met de T56.

  • 6 December 2023
  • 13 reacties
  • 320 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Vanmiddag de T56 ontvangen en geinstalleerd. Nu kan mijn Canon printer geen verbinding maken met de router. Weet iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 December 2023, 23:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4

Probeer eens de beveiliging op WPA2-PSK 

Of tijdelijk de 5 Ghz uitzetten.

Of beide.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de beveiliging op WPA2 gezet en toen deed de printer het weer.

Goeie tip. Wat dan wel weer jammer is dat je dan de wpa3 uit moet zetten terwijl dat juist de reden was om voor de T56 te kiezen. Zijn er overigens wel printers die wpa 3 ondersteunen?

Reputatie 4

Misschien de nieuwere printers.

Ik had ook met verschillende apparaten problemen.

Ik wilde eerst de 2,4 en 5 GHz maar weer scheiden.

Toen dacht ik probeer dat eerst..

Ik heb nogal wat oudere zaken op 2,4 GHz.

Airco's, printer, pc, laptop en omvormer voor zonnepanelen .

Als iemand die beveiliging wil kraken, parkeert hij dan met zijn auto voor mijn huis of in de tuin van mijn buren? Mijn gmail en whatsapp is beveiligd, mijn internetbankieren is beveiligd. Staatsgeheimen heb ik niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ysdj 

Als het meeste apparatuur in je huis op 5 GHz werkt en je printer op 2,4 GHz dan zou je 2,4 en 5 GHz kunnen scheiden door Easymesh uit te zetten, 2,4 GHz WPA2 en 5 GHz WPA2/WPA3.

De printer kan je dan verbinden met 2,4 GHz en de rest met 5 GHz (WPA3).

Bedankt voor je reactie. Nu gebruik ik geen Easymesh, dan gewoon jouw advies volgen?

Wat is easymesh? Heb je daar wat aan?

Reputatie 7
Badge +15

@ysdj 

Met Easymesh is er dus 1 netwerk en het verbonden apparaat wisselt vanzelf tussen 2,4 en 5 GHz.

Mocht je bovenstaande willen toepassen doe dat dan zo :

In de Zyxel interface ga je naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh, schakel dit uit en klik op toepassen.

Op dezelfde pagina ga je naar algemeen, haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden, daaronder kun je dan voor 2,4 GHz een andere naam en wachtwoord met WPA2 kiezen, klik op toepassen en daarna kies je bij band 5 GHz, geef het een andere naam en wachtwoord met WPA2/WPA3 en klik op toepassen.

De printer kan je dan verbinden met het 2,4 GHz netwerk en de rest met het 5 GHz netwerk.

Ik heb beide kanalen nu gescheiden, alleen de netwerknaam van beide kanalen zijn nog hetzelfde. Kan ik die voor de 5ghz. zonder problemen veranderen. Hoef ik dan geen reset te doen bv.?

Reputatie 4

Reset zal niet nodig zijn.

Je apparaten moeten wel opnieuw ingesteld worden op de nieuwe SSID .

 

Nou het is geweldig, alle voorgestelde adviezen opgevolgd en het werkt prima.

Bedankt voor alle tips.

Oh, toch nog een dingentje. Ik heb de 5ghz in de modem op wpa3/wpa2 gezet, maar als ik op de laptop kijk bij de netwerkgevens, staat  de beveiliging op wpa2. Moet ik in Windows ook nog wat aanpassen?

Reputatie 7
Badge +15

@ysdj

Je zou ook WPA 3 alleen voor 5 GHz kunnen kiezen bij draadloos > algemeen.

Hallo @ysdj 

Als het meeste apparatuur in je huis op 5 GHz werkt en je printer op 2,4 GHz dan zou je 2,4 en 5 GHz kunnen scheiden door Easymesh uit te zetten, 2,4 GHz WPA2 en 5 GHz WPA2/WPA3.

De printer kan je dan verbinden met 2,4 GHz en de rest met 5 GHz (WPA3).



easy mesh / bandsteering uitzetten is nooit een goed plan als je wap's in huis hebt.

Beter kun je gewoon een goedkoop 2.4 Ghz wifi router op je modem aansluiten en daar alle smart devices mee te verbinden. Hoevaak klanten alleen maar issues krijgen als ze met de mesh / bandsteeting instellingen gaan uitproberen

Wifi 6 uit zetten en WPA 2 gebruiken zijn de enige juiste oplossingen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Stronkie1974 

Klopt die WiFi punten werken alleen als bandsteering aan staat maar in sommige gevallen kan bandsteering uitzetten wel eens handig zijn als je ook geen WiFi punten hebt en liever geen extra geld uitgeeft aan een extra apparaat.

Reageer