PS5 - kan niet meer downloaden

  • 6 January 2024
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Sinds donderdag zijn wij overgestapt op Odido en sindsdien kan ik niet meer downloaden op de ps5. De download doet het een aantal seconden of soms zelf minuten en klapt er daarna uit. Ik krijg dan error melding NW-102254-4 . Wanneer ik mijn ps5 aan mijn telefoon verbind via een mobiele hotspot werkt dit wel.

 

Het gaat hier om een dsl verbinding met het T-54 modem, de ps5 is hierop rechtstreeks op aangesloten bekabeld.

 

Ik heb in het modem al upnp uitgezet, en mijn ps5 in dmz gezet. Hoe los ik dit op? 


Edit:

Het rare is dat het downloaden wel werkt op het Gast wifi netwerk van het modem.

Maar bekabeld en op het normale wifi netwerk niet?

Teresa van Odido 3 maanden geleden

@Willemmmm Goed dat je hierover aan de bel trekt! Heb je iets aan de tip van @rbonl? Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik kijk graag met je mee! 

Bekijk origineel

3 reacties

Edit:
Na totaal resetten van router lijkt alles een tijdje goed te werken. Maar na een minuut of 15 weer precies hetzelfde probleem.

Mijn sonos lijkt nu ook geen verbinding naar de buitenwereld te hebben als ik hem oproep met Hey google.

 

Terwijl op het gast netwerk wel alles het doet. 

Heb je geprobeerd een andere DNS provider op je PS5 in te stellen?

Hier zie je hoe dit kunt doen:
https://whatifgaming.com/best-dns-settings-for-ps5/

Ik zou zelf voor Cloudflare of Cloud9 kiezen als dit nieuw voor je is en je niet al een andere DNS provider kent/gebruikt.


Als dat werkt, dan kun je de DNS server op je router aanpassen zodat al je verbonden apparaten hier dan gebruik van maken, dit zou dan ook voor je Sonos gelden.

Reputatie 6
Badge +2

@Willemmmm Goed dat je hierover aan de bel trekt! Heb je iets aan de tip van @rbonl? Mocht je nog hulp nodig hebben, laat het mij dan weten. Ik kijk graag met je mee! 

Reageer