Beantwoord

Registratie eigen XGSPON ONT

  • 26 April 2024
  • 22 reacties
  • 265 Bekeken

Hoi,

 

Een week of twee geleden is een ticket aangemaakt voor het registreren van mijn eigen ONT.

Echter is er tot op heden nog geen voortgang mee geboekt, terwijl ik alle benodigde informatie heb doorgegeven.

Ik hoop dat adhv dit topic, @Tommie van Odido mij op weg zou kunnen helpen :) bij het registreren van mijn eigen ONT.

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door ceetherackman 28 April 2024, 05:23

Bekijk origineel

22 reacties

Zouden jullie mijn ticket kunnen sluiten?

heb het zelf al opgelost, internet werkt nu gewoon via mn eigen ONT. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ceetherackman 

Zou j́e misschien kunnen delen welke ONT je hebt aangeschaft en hoe je hem werkend hebt gekregen? 

Het zal anderen enorm helpen 🙂

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ceetherackman, leuk om te horen dat je een eigen set-up hebt en tof dat het nu goed werkt! Ik zie dat je ticket inmiddels al gesloten is. Mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben met je set-up of de ONT, geef gerust hier op de Community een seintje.

Voor nu wens ik je nog veel plezier met het internet toe! 🙂

Hallo @ceetherackman 

Zou j́e misschien kunnen delen welke ONT je hebt aangeschaft en hoe je hem werkend hebt gekregen? 

Het zal anderen enorm helpen 🙂

Zeker,

ik heb deze ONT van FS: https://www.fs.com/de-en/products/185594.html

Toen heb ik verbinding gemaakt met de ONT via telnet en heb daar heb ik de gedecodeerde versie van het huawei PON SN ingevoerd als nieuw serienummer en toen kreeg ik status O5.

 

Je huawei pon serial is als volgt opgebouwd:

48575443 = HWTC

De rest is het unieke serienummer van je huawei ONT.

als je die twee aan elkaar plakt en invoert moet het goed komen.

 

let er wel op dat je dan opnieuw je wachtwoord moet uitrekenen, zie hier:

https://hack-gpon.org/ont-fs-com-gpon-onu-stick-with-mac/

Ik kan mijn post niet bewerken, maar het moet deze link zijn voor het uitrekenen van je GPON password:

https://hack-gpon.org/xgs/ont-fs-XGS-ONU-25-20NI/

Reputatie 4

Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

Deze manier is zonder medewerking van odido hehe

Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

Deze manier is zonder medewerking van odido hehe

Vraagje.

Gaat dit nou om een SFP module GPON of XGS-PON.?

Het serienummer klonen is volgens mij niet mogelijk op XGS-PON.

Dat is ook de rede dat ik geen snelheid verhoging doe.

Dan zou ik van GPON naar XGS-PON gaan.

En de Fritz SFP GPON module werkt prima in mijn Fritzbox 5590 doormiddel van een serienummer kloon van de Huawei GPON ONT.

 

Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

Deze manier is zonder medewerking van odido hehe

Vraagje.

Gaat dit nou om een SFP module GPON of XGS-PON.?

Het serienummer klonen is volgens mij niet mogelijk op XGS-PON.

Dat is ook de rede dat ik geen snelheid verhoging doe.

Dan zou ik van GPON naar XGS-PON gaan.

En de Fritz SFP GPON module werkt prima in mijn Fritzbox 5590 doormiddel van een serienummer kloon van de Huawei GPON ONT.

 

Zeker?

Toevallig ook vandaag deze zelfde module werkend gekregen.

Met behulp van @Cal van Odido ging dat probleemloos!

Oude en nieuwe serienummer doorgegeven, internet viel weg. Module in de Unifi UXG-Pro gezet, glasvezel erin en meteen verbinding.

Deze manier is zonder medewerking van odido hehe

Vraagje.

Gaat dit nou om een SFP module GPON of XGS-PON.?

Het serienummer klonen is volgens mij niet mogelijk op XGS-PON.

Dat is ook de rede dat ik geen snelheid verhoging doe.

Dan zou ik van GPON naar XGS-PON gaan.

En de Fritz SFP GPON module werkt prima in mijn Fritzbox 5590 doormiddel van een serienummer kloon van de Huawei GPON ONT.

 

Zeker?

 

Dan ben ik heel benieuwd of klonen op XGS-PON ook werkt met de Fritzbox 5590 i.c.m. Fritz XGS-PON SFP module.

 

Dan ben ik heel benieuwd of klonen op XGS-PON ook werkt met de Fritzbox 5590 i.c.m. Fritz XGS-PON SFP module.

 

Belangrijk is wel dat je het serienummer juist overneemt zeg maar. Mocht het dan nog niet lukken, dan kun je de Hwver en Sver ook klonen.

Dan ben ik heel benieuwd of klonen op XGS-PON ook werkt met de Fritzbox 5590 i.c.m. Fritz XGS-PON SFP module.

 

Belangrijk is wel dat je het serienummer juist overneemt zeg maar. Mocht het dan nog niet lukken, dan kun je de Hwver en Sver ook klonen.

Welke Huawei glasvezel kastje heb je type.?

Dit zijn mijn instellingen op GPON.

 

Dan ben ik heel benieuwd of klonen op XGS-PON ook werkt met de Fritzbox 5590 i.c.m. Fritz XGS-PON SFP module.

 

Belangrijk is wel dat je het serienummer juist overneemt zeg maar. Mocht het dan nog niet lukken, dan kun je de Hwver en Sver ook klonen.

Welke Huawei glasvezel kastje heb je type.?

Dit zijn mijn instellingen op GPON.

Ik had het huawei kastje voor xgspon.

 

@ceetherackman 

Heb je daar een foto van.? 🍻

@ceetherackman

Heb je daar een foto van.? 🍻

 

@ceetherackman

Heb je daar een foto van.? 🍻

 

Bedankt dat betekent dat klonen ook mogelijk is op XGS-PON.

@Tommie van Odido Kun je hier nog toelichting op geven.?

 

Reputatie 4

In mijn geval ging het om XGS-PON.

Na contact met de helpdesk via X moest ik mijn oude serienummer en het nieuwe serienummer van de module doorgeven. 

@ceetherackman

Heb je daar een foto van.? 🍻

 

Bedankt dat betekent dat klonen ook mogelijk is op XGS-PON.

@Tommie van Odido Kun je hier nog toelichting op geven.?

 

Dat wil niet zeggen dat het met elke ONT kan he. Ik heb geen idee of het met de fritzbox kan. Ik weet dat het met de ONT van FS.com wel werkt (zoals je ziet)

Reputatie 7
Badge +9

Als het mogelijk is op een ONT om het serienummer te klonen dan moet het werken @peter-keetfm & @ceetherackman! Anders kunnen wij het S/N wat je van FS.com of op je XGS-PON staat voor jullie registreren. 

Als het mogelijk is op een ONT om het serienummer te klonen dan moet het werken @peter-keetfm & @ceetherackman! Anders kunnen wij het S/N wat je van FS.com of op je XGS-PON staat voor jullie registreren. 

Als ik dingen aan moet leveren tbv jullie testen cq pilots dan hoor ik het wel :)

Zit nog voorlopig op GPON met mijn Fritzbox 5590.

XGS-PON SFP module alvast besteld.🍺

 

Reageer