Beantwoord

shield controller

  • 14 July 2023
  • 12 reacties
  • 292 Bekeken

shield controller werkt niet met T-mobile TV app, werkt wel met netflix, HBO, Prime, Kodo, etc

wat kan ik doen ?

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 July 2023, 00:05

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bobbink 

Kun je de app wel vinden en installeren? Zo niet dan is het apparaat mogelijk niet geschikt voor de T-Mobile TV app.

Kijk hier voor meer informatie

Mocht je de app wel kunnen installeren kan je hem dan eens verwijderen en opnieuw installeren?

De app werkt met de AB van de Shield, maar is heel lastig mee om te gaan, moet wel tot 5x in menu voor bepaalde actie. Het is raar dat all andere apps, Netflix, HBO, NPO, Kodi, etc. allemaal WEL met de controller werken.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Bobbink, ik help je super graag verder! Kun je deze vragen voor mij beantwoorden:

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Bedankt voor je aandacht.  Ik heb de NVIDIA Shield mediaspeler nieuwste versie met android 11, ook chromecast is ingebouwd. Welke TV ik heb (Sony 4K) is niet relevant, aangezien T-mobile TV werkt via mijn mediaspeler. Tv-mobile versie 312121. elke willekeurige TV of monitor zou via HDMI moeten werken

alle apps Netflix, HBO.Prime , Kodi , NPO, ARD, ZDF etc werken goed met de controller, waarom met T-mobile TV niet??

VrGr

@Bobbink

Wat je ook nog kan doen een andere bluetooth afstandsbediening koppelen.

Ik gebruik een Kpn+ afstandsbediening voor ook de Nvidia shield tv pro.

Enige nadeel is dat de gids knop niet werkt. (met de Nvidia shield tv pro)

Voor veder info zie mijn topic.

 

Hoi @Bobbink, ik help je super graag verder! Kun je deze vragen voor mij beantwoorden:

-Wat is het merk van de tv?

-Welk type tv heb je? (bijv UHD50WLK, dit kun je achterop de TV vinden)

-Wat is het besturingssysteem (OS) van de tv? Dit is te vinden bij de instellingen van de tv (Let op: dus niet de app)

-Wat is de software versie?

-Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)

Alvast bedankt voor je moeite! 😊 Groetjes, Ishana

Sinds paar dagen aan het spelen aen cofigureren me T-mobile TV, behaleve het controller probleem, heb een veel groter probleem, de zeer slechte beeldkwaliteit van het signaal. tijdelijk heb ik nog zowel Ziggo als T-mobile TV, de beeldkwaliteit van Ziggo is aanzienlijk beter dan van T-mobile. Deze kwaliteit is absoluut niet acceptabel!! Al mijn apparatuur is 4k, heb gigabit signaal, wat gaat T-mobile doen?

Ga mij svp niet vertellen dat dit aan de klant ligt, ik heb genoeg IT ervaring.

sinds een paar dagen aan het spelen aen cofigureren me T-mobile TV, behaleve het controller probleem, heb een veel groter probleem, de zeer slechte beeldkwaliteit van het signaal. tijdelijk heb ik nog zowel Ziggo als T-mobile TV, de beeldkwaliteit van Ziggo is aanzienlijk beter dan van T-mobile. Deze kwaliteit is absoluut niet acceptabel!! Al mijn apparatuur is 4k, heb gigabit signaal, wat gaat T-mobile doen?

Ga mij svp niet vertellen dat dit aan de klant ligt, ik heb genoeg IT ervaring.S

Reputatie 7
Badge +14

Het t-mobile signaal is in het algemeen HD, maar zeker geen 4K. Dit is wat het is, t-mobile zegt toch ook nergens dat het beter of zo is dan ziggo? Gebruik je wel de decoder van t-mobile? Anders ben je afhankelijk van de app en je smart tv.

Ziggo heeft ook geen 4k signaal, maar is veel scherper dan T-mobile. Het lijkt wel of ik terug ga naar 720p. Begrijp ik verder dat het beeld beter zou zijn met de decoder?? dat is mij niet bekend en ook niet verteld door T-mobile. Met mijn 4k apparatuur probeer ik alleen te zeggen dat ik moderne apparaten heb.

Reputatie 7
Badge +14

Ik zeg niet dat het beter is, maar er zijn bij apps meer afhankelijkheden. Zo zijn er diverse apps, diverse merken televisie maar ook gebruiken mensen eigen android decoders etc. 

Daarom in het algemeen dat het referentiepunt het beste te verglijken is met de eigen decoder van T-Mobile. 

Reputatie 3

Beste Bob,

wat die afstandsbedieningproblemen betreft, gaan ze je toch niet begrijpen. Ik heb de moed al opgegeven. Komt er op neer dat de app programmeur zijn werk niet goed heeft gedaan omdat andere apps wel goed werken met dezelfde afstandsbediening. Ik heb inmiddels 2 Kpn afstandsbedieningen gekocht zodat ik snel naar de tv gids kan. Maar als de programmeur zijn werk goed had gedaan was dat niet nodig geweest 

Beste Bob,

wat die afstandsbedieningproblemen betreft, gaan ze je toch niet begrijpen. Ik heb de moed al opgegeven. Komt er op neer dat de app programmeur zijn werk niet goed heeft gedaan omdat andere apps wel goed werken met dezelfde afstandsbediening. Ik heb inmiddels 2 Kpn afstandsbedieningen gekocht zodat ik snel naar de tv gids kan. Maar als de programmeur zijn werk goed had gedaan was dat niet nodig geweest 

Helaas werkt de gids knop niet met de Nvidia Shield.

Zie ook mijn eerdere geschreven bericht.

Via een Logitech Harmony werkt de gids knop ook niet.

Bij de Chromecast Google TV werkt de gids knop wel met de Kpn tv+ afstandsbediening.

 

Reageer