Beantwoord

SSH gebruiken met Zyxel T-50 moden

  • 18 February 2022
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

Reputatie 1

Hi allemaal,

Ik wil graag een RaspBerry Pi 3 Model B gebruiken op mijn T-Mobile netwerk.

Echter kan ik na het maken van een sd kaartje met DietPi, niet via SSH inloggen.

Alle mogelijke opties ben ik nagegaan wat aan DietPi zou kunnen liggen, zoals ipv4 inschakelen ipv ipv6, maar ik kom er niet in.

Mijn laatste optie is nog dat het modem (Zyxel T-50) geen SSH toelaat binnen mijn netwerk.

 

Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Ik baal hier wel van. Mijn eerste grote minpunt aan het T-Mobile abonnement.. :(

 

Edit: Het is opgelost, zie mijn laatste comment.

icon

Beste antwoord door RichardM92 18 February 2022, 21:36

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@RichardM92 ik denk niet dat het aan het T-Mobile abonnement of de T-50 ligt.

Binnen je eigen lan Is er geen firewall op de router mogelijk dat moet elk device zelf regelen. ik denk dat je de configuratie nog eens goed moet doornemen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @RichardM92 welkom bij de community

Even kijken of we je goed begrijpen. Achter het t-Mobile modem/router is je PI aangesloten. Er hangt dan ook een laptop /PC in jouw LAN en je hebt een static IP ingesteld voor de PI. Wat gebeurt er dan als je een SSH sessie over port 22 naar de PI opzet vanaf je PC? In jouw lokale LAN zal direct met de pc met de PI praten.

Reputatie 1

Reactie op jullie beiden:

Ik heb het inmiddels uitgevogeld. Ik schijn de hele tijd te willen verbinden met het interne IP adres en poort 22.

Echter, dien ik blijkbaar met SSH te verbinden door Dietpi te gebruiken als host adres. Pas bij het opzetten van een ander OS (Raspberry Pi OS) kwam ik hier achter. Bij het aanmelden via host adres raspberrypi.local met poort 22, kwam ik er meteen in :)

Excuses voor het verdoen van jullie tijd 😅 Maar wel bedankt!

Voor andere mensen die dit topic gaan vinden via Google overigens dan wel de volgende tip:

Elk OS heeft zijn eigen config bestand, in geval van Dietpi is dit dietpi.txt.

In dit bestand kun je het host adres aanpassen als je dat zou willen. Mocht je dus rechtstreeks met het interne IP willen verbinden, is dat de weg naar succes.