-
-
is een nieuwe Poster
-
4 reacties
Goedemiddag,
Sinds een klein half jaar geleden overgestapt naar Odido internet (thuis), naast een al bestaand Odido telefoon abonnement.
De eerste paar maand werkte e.e.a. behoorlijk naar behoren.
Echter sinds een aantal weken, merk ik dat de internet verbinding random weg valt, verschillende apparaten en applicaties geven dit dan ook weer, dat de verbinding word verbroken, en later weer is hersteld.
Om bovenstaande reden, hier dan ook meer aandacht aan gegeven. Op het moment dat ik merkte dat het internet uit viel, ben ik naar het modem gegaan. Op het modem zag ik dat alle lampjes uit gingen, behalve de aan/uit, deze knipperde rood en enige tijd daarna was het modem weer volledig herstart. Waarna de lampjes allen weer groen waren.
Dit is al meerdere keren voor gekomen, ik zou dan ook graag weer een stabiel netwerk thuis willen hebben, ik hoor graag wat hiervoor een mogelijke oplossing zou kunnen zijn.
Alvast bedankt.
Mvg
PD
Welkom op onze Community! @PD1
Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer optimaal van onze diensten kunt genieten!
Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem uit te lezen. De verbinding ziet er goed uit, maar wat mij wel op valt is dat het modem de afgelopen 23 dagen niet van de stroom is geweest. Wil je het modem eens een herstart geven op de volgende wijze:
- Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
- Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
- Wacht tot alles volledig is opgestart.
- Controleer of de diensten weer werken.
Laat je mij weten of dit heeft geholpen? Mocht dit niet zo zijn, dan wil ik je vragen om na de herstart, de datum/tijdstip van de wegval te noteren gedurende drie dagen. Ik kijk dan gelijk met je mee naar een oplossing!
Bekijk origineel