Beantwoord

T56 verliest verbinding

  • 20 November 2023
  • 14 reacties
  • 168 Bekeken

Hallo vrienden,

 

Onlangs een topic aangemaakt dat mijn nieuwe T56 modem vaak de verbinding verliest met apparaten. T56 is toen vervangen en alles ging heel even goed maar het probleem is weer terug;

 

Regelmatig moet ik het modem uit en aan zetten om te zorgen dat apparaten (PS5, mobiele devices) weer verbinden. Apparaten zien de T56 wel maar verbinden niet of geven een foutmelding (soms MAC adres, soms timeout, soms iets anders). T56 uit, T56 aan en alles werkt weer. Soms moet dit meerdere malen per dag. Dit geldt zowel voor verbinding via WiFi als bekabeld. 

 

Daarnaast lijken er enorme dips te zitten in de WiFi verbinding. Beeldkwaliteit van streamingdiensten die opeens keldert en herstelt of afspelen stopt opeens op smart tv, mobiele devices, online games waarbij de verbinding opeens weg is en even later weer terug is. 

 

Heb modem al eens gereset. Heb WiFi 6 al uitgezet om te kijken of dat helpt maar lijkt geen verschil te maken. 

 

Iemand enig idee waar het probleem ligt of wat nog te proberen?

 

Thanks!

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 20 November 2023, 22:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @A.Koning

Ik heb het modem voorzijn van nieuwe firmware die hier verbetering in moet brengen. Kijk het voor aantal dagen aan en laat ons weten of het nu beter gaat :). 

 

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je snelle hulp @Sven-Odido! 😁👍

Hi @A.Koning

Ik heb het modem voorzijn van nieuwe firmware die hier verbetering in moet brengen. Kijk het voor aantal dagen aan en laat ons weten of het nu beter gaat :). 

 

Dat verklaart waarom alles er opeens uitklapte. 🤣

We gaan het weer proberen. Thanks!

Hi @A.Koning

Ik heb het modem voorzijn van nieuwe firmware die hier verbetering in moet brengen. Kijk het voor aantal dagen aan en laat ons weten of het nu beter gaat :). 

 

Het gaat niet beter helaas!

Dit is de melding die mijn s23 Ultra geeft. 

Reputatie 7
Badge +16

@Sven-Odido Jij nog tips over? 

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-Odido Jij nog tips over? 

Het eerste wat ik zou uitsluiten of het probleem ook bedraad speelt of alleen draadloos. Op die manier kunnen we uitsluiten of het een Wifi probleem is of iets anders. 

Wat ik wel zie is dat de beste devices hun tijd doorbrengen op de 2.4Ghz ipv van de 5Ghz. Devices naar de 5Ghz band brengen kan al veel gaan helpen. 

@Sven-Odido Zoals in het originele bericht, ook bedraad is het probleem. 

 

Vorige x dat dit probleem speelde werd me aangeraden band channeling aan te houden en niet 2 losse frequenties te gebruiken. Is nu het idee dat we toch met 2,4 en 5 moeten gaan werken? Spreekt een beetje tegen. 

 

Maar aangezien het ook bedraad speelt lijkt mij de band niet het probleem. 

Iemand nog enig idee? 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @A.Koning, excuses voor de late reactie. Zou je het modem is kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Kan je het wifipunt ook bedraad aansluiten? Je 2,4 GHz frequentie is erg overbelast en dit kan zorgen voor de uitval. Er zijn geen apparaten verbonden met het wifipunt. Kan je daarna drie dagen de verbinding testen? Schakel het modem niet handmatig uit. Graag tijdstip en datum noteren van de uitval. Dan kan ik het voor je doorzetten!

Hey @A.Koning, excuses voor de late reactie. Zou je het modem is kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

 

Kan je het wifipunt ook bedraad aansluiten? Je 2,4 GHz frequentie is erg overbelast en dit kan zorgen voor de uitval. Er zijn geen apparaten verbonden met het wifipunt. Kan je daarna drie dagen de verbinding testen? Schakel het modem niet handmatig uit. Graag tijdstip en datum noteren van de uitval. Dan kan ik het voor je doorzetten!

Ga ik een dezer dagen doen maar fyi, dit is al een keer gebeurd, zowel de factory reset als het AP met kabel activeren. Kan het AP alleen niet bedraad aansluiten aangezien ik geen kabels door het huis heb lopen. 

Raken alle gekoppelde apparaten hiermee de koppeling kwijt? Anders moet ik al mijn smart devices weer opnieuw koppelen en dat duurt zo lang dat ik daar een beetje tegenop zie. 

 

Wil hem daarna met alle plezier 3 dagen testen maar wat bedoel je met schakel het modem niet handmatig uit? Als ik namelijk geen internetverbinding heb zoals nu gebeurt is de enige oplossing het modem opnieuw op te starten, anders heb ik een heel boos en gefrustreerd gezin zonder internet.

Reputatie 7
Badge +9

Als je je naam en wachtwoord weer terug veranderd in wat het was moeten je apparaten als het goed is weer verbinding kunnen maken. Dit durf ik niet over alle apparaten met zekerheid te zeggen @A.Koning. Als je het modem handmatig uitschakeld lijkt dit ook op een onderbreking. Vandaar de vraag of je het modem niet handmatig wilt uitschakelen.

Als je je naam en wachtwoord weer terug veranderd in wat het was moeten je apparaten als het goed is weer verbinding kunnen maken. Dit durf ik niet over alle apparaten met zekerheid te zeggen @A.Koning. Als je het modem handmatig uitschakeld lijkt dit ook op een onderbreking. Vandaar de vraag of je het modem niet handmatig wilt uitschakelen.

Ik wil echt even goed begrijpen wat je zegt want zoals ik het nu begrijp wil je dat ik, als het internet weer niet werkt op laptop, PS5, telefoon, etcetera, ik niet het modem uitschakel? Dan heb ik namelijk geen internet, kunnen we niet werken, heb ik geen babyfoon en kan ik je niet laten weten dat er problemen waren. 3 dagen zonder internet werkt echt niet. 

 

Dus of ik heb je verkeerd begrepen of je vraagt het onmogelijke. 😃

 

Just checking. Als het internet niet werkt op een apparaat en de enige manier om het te laten werken is het modem opnieuw opstarten, vraag je me nu om dat niet te doen en zonder internet te zitten?

Reputatie 6
Badge +2

@Tommie van Odido Bedoelt inderdaad dat je gedurende de drie testdagen het modem niet handmatig uit moet zetten, omdat dit anders het onderzoek verstoord @A.Koning. Nu begrijp ik jou ook heel goed, want jullie moeten gewoon online kunnen zijn. Zullen we afspreken dat je, als het echt niet anders kan, het modem handmatig uitzet? Het is dan wel heel belangrijk om de datum en het tijdstip hier van te noteren, zodat we de onderbreking kunnen uitsluiten van het onderzoek. Daarnaast wil ik je ook vragen om ook de datum en het tijdstip van de uitval te noteren.

Reageer