Teleurstelling in T-Mobile

  • 16 August 2023
  • 10 reacties
  • 189 Bekeken

Geachte forummers,

Sinds eergister functioneert het internet op mijn Zyxel T-54 (aangestuurd door een klein zwart glasvezel  Apparaat XGS-PON) niet meer. 

Status glasvezel: Power:Groen 
                            Connection:Groen
Status Modem:    Alles groen behalve het internet (wereldbol) die is rood.

Vervolgens gister met een medewerker van jullie gebeld en al het mogelijke geprobeerd.
Dit is inclusief een hard reset, modem + glasvezel af de stroom halen en een aantal minuten wachten, wifi knoppen aan de zijde van het apparaat, etc. Helaas mocht dit geen oplossing bieden en was de medewerker van mening dat er een monteur gestuurd dient te worden. Nou goed kapot is kapot dus dan maar een aantal dagen zonder internet en tv. Vervolgens word mij door de medewerker verteld dat het druk is, maar dat het deze week zeker weten wel nog gaat lukken. Ze zouden mij een email toesturen voor een afspraak in te plannen. Deze heb ik ook gekregen vandaag, echter staat erin dat ik pas vanaf 4 september een monteur kan krijgen. Vervolgens bel ik terug naar t-mobile bel ik met een dame die niets voor mij kan betekenen. Geen alternatief niks ik krijg een voucher aangeboden waar ik niks mee kan omdat mijn mobiel al alles onbeperkt heeft. Ik ben al bijna 8 jaar klant mobiel en heb helaas meerdere problemen ervaren. Toch ben ik van mijn vorige provider sinds een half jaar ongeveer overgestapt naar t-mobile thuis en het zou allemaal zo goed moeten zijn. Helaas binnen een heel snelle tijd de modem kapot waar ik ten eerste niks aan kan doen en dan ook nog eens bijna 4 weken op moet gaan wachten?
Jullie willen overal glasvezel leggen maar als het kapot is kan door de bouwvak geen monteur meer langs komen echt heel triest. Hier in het zuiden is het nog maar 3 dagen bouwvak dus dan zou er volgende week toch iemand beschikbaar moeten zijn? Hiermee krijg ik het gevoel dat jullie mij gewoon willen afschepen, kunt niet tegen iemand zeggen deze week en vervolgens zeggen 4 september zonder alternatief.

Bij deze rijk ik hier uit naar een oplossing/alternatief en dan bedoel ik geen vouchers waar ik niks mee kan. Ik betaal genoeg voor internet en telefoon dus ik verwacht ook een stukje kwaliteit. 

Ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen bieden anders ga ik in de toekomst zeer zeker voor een andere provider zowel mobiel als thuis. Dit heb ik nog nooit ergens anders meegemaakt.

Groet,
 

Waqqas 8 maanden geleden

Hallo @Maastricht1997 

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de internetkabel tussen de mediaconverter en router, niet meer goed is dus je kan deze vervangen als test. Sluit hem aan op de WAN poort van de router.

Ik heb ook hetzelfde Genexis XGSPON kastje zwart en het komt ook wel eens voor dat dit kastje defect raakt.

Je kan Guidion telefonisch bereiken op telefoonnummer 088 2000 151 om eventueel te vragen of een monteur eerder kan komen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maastricht1997 

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de internetkabel tussen de mediaconverter en router, niet meer goed is dus je kan deze vervangen als test. Sluit hem aan op de WAN poort van de router.

Ik heb ook hetzelfde Genexis XGSPON kastje zwart en het komt ook wel eens voor dat dit kastje defect raakt.

Je kan Guidion telefonisch bereiken op telefoonnummer 088 2000 151 om eventueel te vragen of een monteur eerder kan komen.

Hallo @Maastricht1997 

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de internetkabel tussen de mediaconverter en router, niet meer goed is dus je kan deze vervangen als test. Sluit hem aan op de WAN poort van de router.

Ik heb ook hetzelfde Genexis XGSPON kastje zwart en het komt ook wel eens voor dat dit kastje defect raakt.

Je kan Guidion telefonisch bereiken op telefoonnummer 088 2000 151 om eventueel te vragen of een monteur eerder kan komen.

Bedankt voor de reactie,

Echter heb ik dat al allemaal gedaan. Zojuist bij KPN op de website gekeken voor hetzelfde geld heb ik een veel hogere glasvezel verbinding. Ook is het voor 28 Augustus aangesloten dat is al een heel stuk sneller. Ziggo biedt aan om het nog sneller te installeren uiteraard wel iets prijziger. Ook is mijn abonnement afgelopen wat overstappen vrij gemakkelijk maakt tja ik denk dat er niks anders op zit.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maastricht1997, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ga er niet vanuit dat het modem kapot is, echter kan ik dit niet zeker weten omdat ik geen abonnement kan vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in My T-Mobile → Mijn Gegevens → Bovenaan de pagina staat, Jouw klantnummer: ABC12345. Dan kan ik een lijnmeting doen om meer informatie te krijgen. 

 

Het is op dit moment erg druk bij Guidion, dit komt door de vakantieperiode. Die datum kan ik jammer genoeg niet voor je versnellen, zoals @Waqqas al zegt kan je ze proberen te bellen om de afspraak te vervroegen.

Hey @Maastricht1997, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik ga er niet vanuit dat het modem kapot is, echter kan ik dit niet zeker weten omdat ik geen abonnement kan vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in My T-Mobile → Mijn Gegevens → Bovenaan de pagina staat, Jouw klantnummer: ABC12345. Dan kan ik een lijnmeting doen om meer informatie te krijgen. 

 

Het is op dit moment erg druk bij Guidion, dit komt door de vakantieperiode. Die datum kan ik jammer genoeg niet voor je versnellen, zoals @Waqqas al zegt kan je ze proberen te bellen om de afspraak te vervroegen.

Hoi Tommie,

bedankt voor de reactie, ik kan op die manier geen klantnummer helaas zien. Ik heb wel deze gevonden XXXX. Gr

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Maastricht1997 

In je My T-Mobile ga naar abonnement en klik op het pijltje naar beneden naast klant sinds... zoals hieronder :

Je ziet dan je klantnummer, die vul je in je community profiel in.

Hallo @Maastricht1997 

In je My T-Mobile ga naar abonnement en klik op het pijltje naar beneden naast klant sinds... zoals hieronder :

Je ziet dan je klantnummer, die vul je in je community profiel in.

Bedankt voor het reageren,

Ik zie nergens een optie om het klantnummer te koppelen aan dit account. Dit is het nr XXXXX.

 

Moderator Edit: Het is niet handig om persoonlijke gegevens online te delen.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Maastricht1997, bedankt voor het delen van je klantnummer.

Ik heb een blik geworpen op je verbinding. Je hebt een te hoge demping bij het ONT daar kan ik op een afstandje niks voor doen. We moeten de monteur echt afwachten. 

Hey @Maastricht1997, bedankt voor het delen van je klantnummer.

Ik heb een blik geworpen op je verbinding. Je hebt een te hoge demping bij het ONT daar kan ik op een afstandje niks voor doen. We moeten de monteur echt afwachten. 


Helaas ga ik morgen toch echt kijken om over te stappen. KPN kan namelijk wel alles deze week installeren en daar krijg ik ook nog eens een half jaar korting. Voor 2 euro meer zit ik aan 1GB glasvezel tegenover de 100MB van T-Mobile. 
Te bedenken dat ik al een week zonder internet zit en er pas over twee weken iemand komt. Het erge van alles vind ik nog dat jullie aan een klant die al bijna 8 jaar voor alles onbeperkt betaald met de duurste toestellen een voucher aanbieden waar ik niks mee kan. Het is te zien dat jullie de zaken niet op orde hebben de forums staan er vol van. Misschien in de toekomst het toegankelijker maken voor de consument om zelf een oplossing te zoeken zonder 4 weken op een Bassie en Adriaan bedrijf te wachten. Voorheen toen ik geen glasvezel had bij provider tele-2 heb ik nog nooit een monteur laten komen alles telefonisch, en het was zeker geen probleem bij een defect een nieuwe modem te sturen voor eigen diagnose. Niet erg dat jullie het uitbesteden en meer winst willen maken, maar doe dat bij een bedrijf met mensen die bekwaam zijn?
Met bijna ieder telefoon gesprek of het nu Guidion, of t-mobile zelf is hoor je dat je spreekt met een 16 jarige die net zijn maandje teleperformance training heeft behaalt. Triest!
 

Reputatie 7
Badge +8

@Maastricht1997 Dit is ook zeker niet de ervaring die wij jou willen geven. Het liefst had ik ook gezien dat bij jou alles soepel was verlopen. Wij werken inderdaad met externe partijen samen waardoor wij daar ook afhankelijk van zijn. Voor in de tussentijd dat je geen gebruik kunt maken van onze diensten, kunnen wij ook alleen een Unlimited data voucher aanbieden zodat je een hotspot voor jouw apparaten kunt instellen zonder over jouw eigen data heen te gaan. Uiteraard zoals Tommie ook aangaf, in dit geval kunnen wij op afstand niks doen om het op te lossen en dient er echt een monteur aan te pas te komen die bij jou alles komt onderzoeken en ook in de wijkkast. Als het wel op afstand kon, hadden we uiteraard met liefde dit voor je gedaan! Mocht ik je toch voor nu uit de brand kunnen helpen met een voucher, laat het mij gerust weten. Ik help graag waar ik kan!

Reageer