TP-link ac1200 verbinden glasvezel eigen router

  • 30 November 2023
  • 8 reacties
  • 339 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Beste forumleden,

Er is al het nodige over geschreven, toch nog maar een keer omdat het nog niet lukt:

Ik heb een glasvezelverbinding van Odido en de verbinding tijdens online gamen was niet stabiel. Regelmatig werden we uit online games als NBA 2K en dergelijke uitgegooid na een aantal minuten gamen. Na een kort onderzoek kwam ik op het feit dat dat wel eens aan de T-50 kan liggen. Ook telefonisch bevestigde Odido dat ik het beste uit was met het kopen van een ander modem/router. 

Ik heb deze week de TP-Link AC1200 VR300 binnen gekregen maar krijg hem niet aan de praat. Inloggen op wifi gaat prima, ik heb ook de Vlan id op 300 gezet. Hij geeft aan dat de WAN disconnected is, daardoor geen verbinding met internet. 

Ik heb een mediaconnector: CVT-3002W2A op het glasvezelkastje zitten waarmee de TP-link direct verbonden zit d.m.v. een utp lijn op het WAN kanaal.

Weet iemand hoe ik deze verbinding tot stand kan krigen? Telefonisch kon Odido niets voor mij doen. 

Alvast dank!

 

Waqqas 4 maanden geleden

@ezras 

Ik zie nu pas dat het een DSL router is, deze zal niet werken op een glasvezelaansluiting.

Neem bijvoorbeeld deze :

TP-LINK Archer AX10

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ezras 

Zou je eens wat screenshots kunnen delen van de pagina waarop je de instellingen hebt moeten toepassen?

Connectie type is DHCP.

 

Ik hoop dat dit helpt, of moet ik op een andere pagina zijn?

Reputatie 7
Badge +4

Kan je eens proberen om de Get IP over Unicast DHCP uit te zetten 

Zojuist gedaan + reboot. Geen verandering. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ezras 

Zou je de router eens kunnen voorzien van een fabrieksreset en dan instellen via quick setup?

https://www.tp-link.com/us/support/faq/1585/

 

Wederom dank voor de hulp mensen, helaas heeft het fabrieksherstel ook geen succes gehad. De router start automatisch op in DSL modus, die ik dan overzet naar WAN. Ik voer alles in zoals bovenstaand echter blijft hij aangeven dat de WAN disconnected is. Ik heb ook al een ‘verse’ utp kabel geprobeerd. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@ezras 

Ik zie nu pas dat het een DSL router is, deze zal niet werken op een glasvezelaansluiting.

Neem bijvoorbeeld deze :

TP-LINK Archer AX10

Haha, echt? Ik dacht eerder op dit forum gelezen te hebben dat dit model ook voor glasvezel in te zetten is. Ok, nou dat verklaard het e.e.a. Heel erg bedankt voor het meekijken. Ik ga hem omruilen!

Reageer