Beantwoord

TP-Link Omada (ER-605) kan niet verbinden met Huawei ONT

  • 3 November 2023
  • 6 reacties
  • 193 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo community,

Vandaag is glasvezel bij ons aangesloten met een Huawei ONT en Zyxel T56. We hebben echter al een TP-Link Omada netwerk (oa ER-605 router) en wil daarom deze hardware graag gebruiken ipv/zonder de T56

Ondanks de meerdere tips&tricks die ik op dit forum heb gevonden (tav VLAN enz.) is het mij nog altijd niet gelukt om zonder de T56 verbinding te maken met de ONT. Zie hieronder de gebruikte instellingen. Weet hier iemand raad?

Al geprobeerd zonder succes: 802.1Q Tag aan/uit, Unicast DHCP aan/uit, MAC address gecloned van T56.

 

 

icon

Beste antwoord door mdev85 6 November 2023, 12:41

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Helaas nog niet.

Wel het onderstaande gevonden vanochtend via deze link op de community site van TP-Link. Echter nog niet de tijd gehad om uit te proberen om eerst handmatig het IP adres te gebruiken om de “state change” mogelijk te maken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mdev85 

802.1Q Tag naast VLAN 300 moet je aanvinken.

Hallo @mdev85 

802.1Q Tag naast VLAN 300 moet je aanvinken.

Helaas maakt dat geen verschil.

 

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Helaas nog niet.

Wel het onderstaande gevonden vanochtend via deze link op de community site van TP-Link. Echter nog niet de tijd gehad om uit te proberen om eerst handmatig het IP adres te gebruiken om de “state change” mogelijk te maken.

 

Hiermee is het gelukt!

Ik heb exact hetzelfde probleem, heb je al een oplossing gevonden?

Helaas nog niet.

Wel het onderstaande gevonden vanochtend via deze link op de community site van TP-Link. Echter nog niet de tijd gehad om uit te proberen om eerst handmatig het IP adres te gebruiken om de “state change” mogelijk te maken.

 

Hiermee is het gelukt!

Krijg helaas geen internetverbinding als ik mijn laptop aansluit. 

Reageer