Beantwoord

upnp uizetten aub

  • 29 December 2023
  • 13 reacties
  • 574 Bekeken

Ik zou graag mijn upnp willen uitzetten kun je mij hierbij helpen 

icon

Beste antwoord door Cristien 29 December 2023, 17:49

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Goaitsen Je ka inloggen in het modem en het zelf regelen! 

 

Helaas weet ik het gebruikersnaam niet en wachtwoord niet van ip adress weet jij hoe ik daarbij kom want odido  belservers zitten vol 

Ik kan niet in de call of duty servers komen helaas.. weet nou niet of ik het moet aanzetten of uitzetten

Reputatie 7
Badge +14

Kijk achter op je modem @Goaitsen  daar staat je inlognaam en wachtwoord 

 

Er waren meer vragen  over UpNP

https://community.odido.nl/search?q=upnp Kijk of dit je verder kan helpen.

Kan iemand mij helpen. Ik kan niet inloggen met de gegevens die ik heb om mijn upnp uit te schakelen. Ik heb mijn ww en inlognaam voor mijn neus. Maar word aangegeven dat het fout is. Maar heb net wel 1x kunnen inloggen

Reputatie 4

Kijk eens of je bij het ingeven van je gegevens automatisch een spatie er achter hebt staan.

Ik moet altijd op space back drukken bij het invoeren om die ongewenste spatie te wissen.

Heb je nog standaard admin als inlognaam, met alles kleine letters?.

Ja heb ik inderdaad al geprobeerd. Alles in kleine letters en andersom. Het is vreemd omdat het me eerder wel is gelukt. En nu ineens niet meer. Aantal keer op verschillende manier gedaan maar helaas niks

Reputatie 4

Als niks meer lukt helpt alleen een hard reset om weer zeker met de originele waardes zoals op de sticker staan in te loggen.

Of eerst nog eens opnieuw opstarten?

Ik heb zelf ook het probleem gehad met COD en is hierdoor opgelost, mijn vraag is alleen of het verder geen kwaad kan als deze is uitgeschakeld. Ik ben best bang als het gaat om dit soort instellingen aan te passen kwa veiligheid.
 

Als ik het weer inschakel vult hij ook niet meer automatisch de beschrijving onder de 2 toggles in.

 

ik hoor graag van de experts!

 

alvast bedankt!

Reputatie 3

@Coen2000 

Ik wil mezelf geen expert noemen, maar ik denk dat je het zo moet zien, dat UPnP juist een extra veiligheidsrisico oplevert. Als je dat uitzet, dan wordt het dus eerder veiliger dan onveiliger.

 

 

@harmenzo 

Ah oke, 

zorgt het niet voor andere issues?

zoals het wifi signaal dat telkens uitvalt. Ik was gister namelijk film aan het kijken op me apple tv en om de 5 min kreeg ik een melding op me tv dat de wifi uit en aan ging. Daarna de twee toggles weer aangezet en toen had ik daar geen last van.

heel appart

Reputatie 7
Badge +3

@Coen2000 

Hier wel een redelijke uitleg over UPnP; Wat is UPnP (Universal Plug and Play), en is het veilig?

Is wel opvallen dat apple TV blijkbaar misschien op de achtergrond ‘iets’ via UPnP doet, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Mijn advies is meestal in 99% van de gevallen, zet de UPnP uit, zeker als je veel ‘wazige’ IoT devices hebt die allemaal internet ‘nodig’ hebben.

Advies is ook meestal, IoT devices die wel internet nodig hebben, in een afgescheiden netwerkt te plaatsen … dus buiten je privé LAN. Helaas is die optie bij veel ‘consumenten routers’ niet aanwezig, maar zul je de overstap moeten maken naar iets meer semi-pro devices .. maar dit is mijn bescheiden mening.

@Pieter_B 

Bedankt!

ik ga me apple tv via de internet kabel aansluiten, dan zou het probleem wellicht ook opgelost zijn.

Reageer