Ik ben echt niet IT technisch en kom hier al ontzettend lang niet uit. ok nbij Tmobile wordt het probleem niet opgelost en word ik nu hiernaar gestuurd.
Probleem: veel mails komen niet bij anderen aan cq in d spambox omdat mijn ipadres als ‘slecht’op zwarte lijsten terecht komt (telkens weer). Dat is de analyse door mijn web en mailhost (flexwebhosting). Ik ben zzp er en thuiswerker en het leidt inmiddels gewoon bijna tot echt schade (reputatie/ tijdvreter: telkens a moeten gaan of iets aankomt etc).
Volgens mijn hostprovider komt mijn email heel vaak in spam terecht doordat het ipadres 85.144.133.168 vaak als ‘bad’is gelist bijvoorbeeld bij TrendMicro. Dat ipadres is een ander adres dan 192.168.1.1 dat van mijn router is . TMobile beweert dat de ipadressen van de router (Zyxel T50) telkens wisselen. Maar ik zie dat er niet aan af / ben te a technisch dit te kunnen ‘zien'.
Zoeken naar herkomst van het als frequent fout geregistreerd staande ipadres via https://db-ip.com/ verteld me:
IP ADDRESS GEOLOCATION 85.144.133.168
85.144.133.168 or 168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl is an IPv4 address owned by T-mobile Thuis and located in Amsterdam, Netherlands
(en momenteel staat ie weer als low risk maar dat is nadat Flexwebhosting een delisting bij Trendmicro voor me regelde). De klantenservice stelt dat ze niks kunnen doen. er staat wel een call uit maar ik word dus ook hiernaar verwezen.
Als ik inlog in de router (die als onveilig en die niet gecertificeerd staat overigens per 1 januari 2023 dus het voelt erg onveilig dan toch door te klikken… maar dat vodn TmObile ook geen probleem) staat de DHCP schuif aan en de lease op ‘1 dag’.
Door de melding ‘168-133-144-85.ftth.glasoperator.nl’ in de melding van DB-IP.com denk ik dat 85.144.133.168 het glasvezel modem is (geinstalleerd door kpn jaar geleden). Die wisselt echter niet.
Ik vind het echt extreem raar dat ik al mijn tijd in dit issue moet stoppen, zo a technisch als ik ben, om het probleem dat kennelijk in of door apparatuur van anderen cq een bedrijf dat ik betaal, ontstaat op te lossen. Ik ben al maanden bezig en kom geen stap verder. Afspraken worden niet nagekomen etc. Een lieve Jeroen van de klantenservice kon na raadplegen technische dienst ook niet anders dan melden ‘dat hij het verder ook niet weet'. En een forum als dit is voor mij i.h.a. echt way te complex kwa aanwijzingen en technische details. Zucht.
Maar goed. Misschien herkent iemand het issue en weet een oplossing?
Beste antwoord door louisL
Bekijk origineel