Beantwoord

Verbinding valt weg tijdens games als EA FC24 en MW3

  • 11 February 2024
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Sinds ik ben overgestapt naar Odido glasvezel, valt mijn verbinding steeds weg tijdens het gamen. Mijn vermoeden is dat het aan de meegeleverde router, Zyxel, ligt die voor packet loss zorgt tijdens het gamen. 

Mijn huidige opstelling is als volgt:

  1. Zyxel is aangesloten op mijn Orbi RBR50 
  2. Zyxel WiFi staat uitgeschakeld
  3. Ik heb de 5GHz op de Orbi RBR50 uitgeschakeld (dacht dat het wellicht hieraan zou kunnen liggen)
  4. De Orbi RBR50 staat ingesteld als access point i.p.v. router (dacht dat het wellicht ook hieraan zou kunnen liggen)
  5. Naast de Orbi RBR50 heb ik 2 satellites Orbi RBS50
  6. Mijn gaming pc is bedraad aangesloten op een van de Orbi satellites

Heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt! 

icon

Beste antwoord door garryrianto 18 February 2024, 10:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Badge

Als het een Zyxel T-56 is: daar is deze week een firmware-update voor verschenen die automatisch wordt gedownload als je hem even 30 seconden van de stroom haalt.

Kijk eens of dat helpt!

Ik ga het proberen. Dankjewel. 

Helaas geen succes. Heeft iemand anders een alternatief? Ik zit zelf te denken om de Zyxel niet meer te gebruiken en daarvoor in de plaats de Orbi te gebruiken als router. Iemand die weet of die uberhaupt mogelijk is? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @garryrianto 

Kan je de Zyxel eens weglaten en de Orbi rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter met de volgende instelling :

Gaat het zo beter? En kan je het gamen ook eens testen met een bekabelde verbinding via de Orbi die dan als router op de mediaconverter is aangesloten?

Hallo @garryrianto 

Kan je de Zyxel eens weglaten en de Orbi rechtstreeks aansluiten op de mediaconverter met de volgende instelling :

Gaat het zo beter? En kan je het gamen ook eens testen met een bekabelde verbinding via de Orbi die dan als router op de mediaconverter is aangesloten?

Dankjewel @Waqqas 

Ik heb het ingesteld zoals jij hebt voorgesteld. Dat lijkt de oplossing te zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@garryrianto 

Je kunt het zo laten met enkel eigen apparatuur en de Zyxel heb je alleen nodig wanneer er problemen zijn met de verbinding ✅

Reageer