Beantwoord

Verschil Zyxel 54 en Zyxel 56

  • 11 August 2023
  • 4 reacties
  • 594 Bekeken

Reputatie 2

Beste lezer,

Graag hoor ik van u wat het verschil is tussen de Zyxel T54 en de Zyxel T56. Hierbij lees ik ook heel graag welke van de twee, of dat ze allebei, goede mogelijkheden voor Parental Control hebben. Ik wil graag WiFi en Lan in de nacht uitschakelen, zodat mijn kinderen bv. tussen 24:00 en 7:00 niet gamen en streamen met alle onrust van dien. Is daarnaast Mac-filtering mogelijk?

Bij voorbaat dank!

Bert

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 11 August 2023, 13:37

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @flint020, welkom op onze Community!

Wij hebben hier speciaal topics over geschreven, in het topic wordt precies uitgelegd wat de modems nu kunnen en wat de verschillen zijn. Ik adviseer je om een kijke je nemen in de onderstaande topics:  

 

 

 

Ook heb ik een topic geschreven over de Parental Control functie op het modem:

 

 

Daarnaast wil ik er wel bij zetten dat het niet mogelijk is om wifi uit te schakelen tussen bepaalde tijdstippen. Het gaat techinish gezien niet samen met Easy Mesh (Wifi Plus). De wifi punten hebben niet de mogelijkheid om hun wifi uit te schakelen op basis van een planning. Wat betekend dat devices die met het wifi punten verbonden zijn, geen internet meer hebben. Als je wifi op het modem uitzet verliezen de wifi punten de verbinding met het modem. Aangezien we geen functionaliteiten kunnen aanbieden op basis van wel of geen wifi punten, is er besloten om de functie helemaal niet aan te bieden. Je zou eventueel een tijdschakelaar kunnen aanschaffen waar je het modem kan inpluggen. Dan zal het modem uitgaan op een bepaald tijdstip en is er geen verbinding mogelijk. Ik hoop je zo voldoende informatie gegeven te hebben!

Reputatie 2

Is er via t Mobile dan een modem variant te verkrijgen die past bij een 1 Gb abonnement en die wel Parental Control voor wifi en bedraad internet mogelijk maakt?

Reputatie 7
Badge +4

Hey @flint020, welkom op onze Community!

Wij hebben hier speciaal topics over geschreven, in het topic wordt precies uitgelegd wat de modems nu kunnen en wat de verschillen zijn. Ik adviseer je om een kijke je nemen in de onderstaande topics:  

 

 

 

Ook heb ik een topic geschreven over de Parental Control functie op het modem:

 

 

Daarnaast wil ik er wel bij zetten dat het niet mogelijk is om wifi uit te schakelen tussen bepaalde tijdstippen. Het gaat techinish gezien niet samen met Easy Mesh (Wifi Plus). De wifi punten hebben niet de mogelijkheid om hun wifi uit te schakelen op basis van een planning. Wat betekend dat devices die met het wifi punten verbonden zijn, geen internet meer hebben. Als je wifi op het modem uitzet verliezen de wifi punten de verbinding met het modem. Aangezien we geen functionaliteiten kunnen aanbieden op basis van wel of geen wifi punten, is er besloten om de functie helemaal niet aan te bieden. Je zou eventueel een tijdschakelaar kunnen aanschaffen waar je het modem kan inpluggen. Dan zal het modem uitgaan op een bepaald tijdstip en is er geen verbinding mogelijk. Ik hoop je zo voldoende informatie gegeven te hebben!

 

Is er via t Mobile dan een modem variant te verkrijgen die past bij een 1 Gb abonnement en die wel Parental Control voor wifi en bedraad internet mogelijk maakt?

Zo als je kan lezen in de link die @Tommie heeft gedeeld hebben zowel de T54 als de T56 Parental contol. Wat Tommie bedoelde is dat je niet de wifi helemaal kan uitschakelen op basis van tijd. 

Met Parental contol kan je wel internet toegang blokkeren voor bepaalde devices op basis van tijd 

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile heeft geen diverse modems/routers per usecase. Alle Zyxel zijn geschikt voor 1 Gbit glasvezel aansluitingen.

Mocht je specifieke eisen voor je thuisnetwerk hebben dan is het tegenwoording toegestaan om een eigen router in te zetten. Zie dit kennisartikel.

Je moet deze routers wel zelf instellen, TMobile medewerkers kunnen daar niet bij helpen. Wel zijn er veel andere klanten op dit forum die je kunnen assisteren. In dat kader wordt er veel gesproken over de Fritzbox als alternatieve router.

Reageer