Beantwoord

VoIP registratie bij provider mislukt

  • 6 July 2023
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Beste allen,

Sinds kort zijn wij verhuisd. Het t-mobile thuis abonnement hebben we meegenomen naar het nieuwe adres. Enige verschil is dat we van ‘normaal’ internet naar glasvezel internet zijn overgegaan.
Op oud adres werd gebruik gemaakt van zakelijk VoIP telefoon (via Hallo), met telefoon van Gigaset. Werkte zonder problemen. Altijd gebruik gemaakt van de door t-mobile geleverde router (Zyxel).

Ook op andere tijdelijke werkplekken kon de telefoon even ingeplugd worden op andere router en dan werkte het direct (na aanmelden van telefoon).

Nu op het nieuwe adres werkt de telefoon niet meer. Op scherm van de telefoon staat melding ‘registratie bij provider mislukt’. Opnieuw aanmelden kan niet, want er kan überhaupt niet gebeld worden.

T-mobile zegt dat de juiste poorten open zouden staan (1060 en 1080). Ook is er een nieuwe router opgestuurd, maar deze werkt ook niet.

Iemand ideeën om dit op te lossen?

Vast bedankt voor jullie hulp!
Groet Ruben

icon

Beste antwoord door soepkip67 7 July 2023, 13:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@kobe_ruben Wat leuk dat je bent verhuisd! Hopelijk ben je helemaal gesetteld? 😁 Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met jouw zakelijk VoiP provider Hallo en vragen of zij een alternatieve poort hebben waarop je kunt registreren.

Wij kunnen hier zelf namelijk geen support op bieden gezien het geen product van ons zelf is. Als ik verder nog de info of kennis hiervoor had, had ik je uiteraard met liefde verder geholpen! Wellicht dat er iemand op onze Community ook gebruik maakt van een externe voip dienst, die jou mogelijk verder kan helpen? Ik weet zeker dat er iemand tussen moet zitten! 😊

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @kobe_ruben ,

Er zijn wat problemen bekend met het gebruiken van VoIP. Er is wel een superuser die hier veel van weet ik zal hem even in de bericht taggen.

Hallo @TMTV , als je tijd hebt, kan jij hierbij misschien helpen?  Alvast bedankt.😉

@kobe_ruben Wat leuk dat je bent verhuisd! Hopelijk ben je helemaal gesetteld? 😁 Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met jouw zakelijk VoiP provider Hallo en vragen of zij een alternatieve poort hebben waarop je kunt registreren.

Wij kunnen hier zelf namelijk geen support op bieden gezien het geen product van ons zelf is. Als ik verder nog de info of kennis hiervoor had, had ik je uiteraard met liefde verder geholpen! Wellicht dat er iemand op onze Community ook gebruik maakt van een externe voip dienst, die jou mogelijk verder kan helpen? Ik weet zeker dat er iemand tussen moet zitten! 😊

 

 

Hoi Dewi,

Dank voor je reactie. Hallo heeft geen alternatieve poort beschikbaar. En dat zou dus ook eigenlijk niet hoeven, want het heeft altijd zonder problemen gewerkt… Ook op andere plekken werkt de telefoon direct, zonder gedoe. Wel vreemd dus dat alleen de verhuizing voor dit probleem zorgt.

Dus probleem lijkt dus echt bij T-Mobile te liggen. En daardoor extra jammer dat er geen support van jullie kant beschikbaar is, dat voelt toch wel erg teleurstellend en gemakzuchtig, maar goed.

Ik hoop dat iemand uit de community nog de oplossing heeft.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kobe_ruben,

Heb je zelf poorten opengezet? Zo ja, zou je daarvan een screenshot kunnen delen? Zo kunnen we een eventuele verkeerde instelling snel opsporen. Verder kun je bij Netwerkinstelling > NAT > ALG de instelling SIP ALG aan- of uitzetten, afhankelijk van hoe die nu staat. De ervaringen daarmee lopen uiteen. Neem je ook VOIP af van TM? Dat gaat via poort 5060 (ik neem aan dat je in je eerste bericht 5060 en 5080 bedoelt). Voor de zekerheid zou je voor Hallo 5080 kunnen gebruiken, zodat een eventuele reservering van 5060 je andere VOIP-provider niet in de weg zit.

Ik ben niet bekend met Hallo, maar misschien gaan ze uit van een vast IP-adres. Dat is door de overstap naar glasvezel (en de modemwissel) veranderd. Ook is het aantal registraties vaak beperkt. Wellicht kun je de oude ergens afmelden.

Hopelijk staat de oplossing hier al tussen. Mocht het toch niet lukken, laat het gerust weten. Dan denken we verder met je mee.

Hoi @kobe_ruben,

Heb je zelf poorten opengezet? Zo ja, zou je daarvan een screenshot kunnen delen? Zo kunnen we een eventuele verkeerde instelling snel opsporen. Verder kun je bij Netwerkinstelling > NAT > ALG de instelling SIP ALG aan- of uitzetten, afhankelijk van hoe die nu staat. De ervaringen daarmee lopen uiteen. Neem je ook VOIP af van TM? Dat gaat via poort 5060 (ik neem aan dat je in je eerste bericht 5060 en 5080 bedoelt). Voor de zekerheid zou je voor Hallo 5080 kunnen gebruiken, zodat een eventuele reservering van 5060 je andere VOIP-provider niet in de weg zit.

Ik ben niet bekend met Hallo, maar misschien gaan ze uit van een vast IP-adres. Dat is door de overstap naar glasvezel (en de modemwissel) veranderd. Ook is het aantal registraties vaak beperkt. Wellicht kun je de oude ergens afmelden.

Hopelijk staat de oplossing hier al tussen. Mocht het toch niet lukken, laat het gerust weten. Dan denken we verder met je mee.

Dank voor je reactie @TMTV! Ik heb zelf niks opengezet, ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Ik bedoelde idd poorten 5060 en 5080. Telefonisch zei T-mobile dat zij altijd alles openzetten, en dat ze zelf niks kunnen sluiten…?
Zojuist ingelogd in de Zyxel router, daar via Netwerkinstellingen > NAT > ALG de instelling SIP ALG uitgezet. Alle instellingen hier stonden aan. Router en telefoon even herstart, helaas nog geen succes. Heb daarom deze instelling weer terug aan gezet.

Op de telefoon kan ik ook van alles instellen, het IP adres op de telefoon staat ingesteld op ‘dynamisch’. Deze ook even veranderd naar ‘statisch’ maar ook geen effect. Hoewel ik vermoed dat op de telefoon in principe niks aangepast zou moeten worden? Maar ook hierbij, ik heb helaas te weinig verstand hiervan…

Ik verwacht bij Hallo niet dat ze uitgaan van een vast IP-adres. We hebben in het verleden zeer regelmatig de telefoon meegenomen naar een ander huishouden en daar ingeplugd in de router daar. Dat werkte altijd zonder problemen.

Zou ik nog iets kunnen aanpassen in de VoIP box van Giganet die aan de router hangt? Ik moet daar alleen even de inloggegevens van traceren via de baas, want die heb ik niet.

Groet,
Ruben

Reageer