Beantwoord

Werkt een eigen mesh-router met de Zyxel T-56?

  • 1 August 2023
  • 6 reacties
  • 2662 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Hoi iedereen,

 

Ik ben nieuw bij T-Mobile, net overgestapt van een andere provider 😊 Gisteren is bij ons het glasvezel-internet aangesloten en de Zyxel T-56 modem is in de meterkast geplaatst. Het is supersnel en het bereik van de wifi in de woonkamer (begane grond) is fantastisch, op de eerste verdieping is het helaas een stuk minder maar gelukkig niet compleet hopeloos. Momenteel ben ik dus op zoek naar mogelijkheden om het wifi-bereik te verbeteren/versterken in de slaapkamers op de eerste verdieping.

 

Een vriend van ons heeft een extra TP-Link Deco XE75 (mesh systeem/router) over van zijn 3-pack en wil deze aan ons cadeau doen. Nou heb ik wel enkele vragen m.b.t. de huidige situatie:

  1. Werkt de T-56 met andere mesh-systemen zoals de Deco XE75 of werkt de modem uitsluitend met het WX5600-wifipunt?
  2. Is deze Deco XE75 überhaupt compatibel met de T-56?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen 🙏

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 2 August 2023, 07:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
  1. Werkt de T-56 met andere mesh-systemen zoals de Deco XE75 of werkt de modem uitsluitend met het WX5600-wifipunt?

T56 gebruikt Easymesh, zolang beide het hebben is er een kans dat het kan samenwerken maar de kans is klein. 

  1. Is deze Deco XE75 überhaupt compatibel met de T-56?

Je kan de Deco altijd bekabeld aansluiten op de T-56 en in AP mode zetten. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @YWP 

De TP-LINK zal volgens mij niet in een mesh setup werken dus dan kun je beter een Zyxel WX5600 huren van T-Mobile om 1 groot mesh netwerk te vormen.

WiFi Plus aanvragen

Indien je de Deco achter de Zyxel wilt aansluiten dan heb je voor boven wel een ander WiFi netwerk.

  1. Werkt de T-56 met andere mesh-systemen zoals de Deco XE75 of werkt de modem uitsluitend met het WX5600-wifipunt?

T56 gebruikt Easymesh, zolang beide het hebben is er een kans dat het kan samenwerken maar de kans is klein. 

  1. Is deze Deco XE75 überhaupt compatibel met de T-56?

Je kan de Deco altijd bekabeld aansluiten op de T-56 en in AP mode zetten. 

Duidelijk. Misschien iets voor in de toekomst dan, even kijken of ik er wat van kan maken 😊 Bedankt!

Hallo @YWP 

De TP-LINK zal volgens mij niet in een mesh setup werken dus dan kun je beter een Zyxel WX5600 huren van T-Mobile om 1 groot mesh netwerk te vormen.

WiFi Plus aanvragen

Indien je de Deco achter de Zyxel wilt aansluiten dan heb je voor boven wel een ander WiFi netwerk.

Ah oké, ik neem aan dat dat komt omdat het modem is aangepast met een custom firmware o.i.d.? Dat zou verklaren waarom ik mijn huidige wifi-repeater met mesh niet aan de praat krijg met de T-56….

 

Misschien dat ik dan de Deco gewoon in ontvangst neem om er in de toekomst mee aan de slag te gaan. Is het achter de Zyzel aansluiten hetzelfde als AP-modus of is het totaal iets anders? Bedankt voor de antwoorden en suggesties in ieder geval 🙏

Reputatie 7
Badge +15

@YWP 

De Zyxel router heeft inderdaad een custom firmware.

Als je de Deco achter de Zyxel aansluit dan zal deze functioneren als een router maar via de app of web interface kan je de operating mode wijzigen naar Acces Point Mode.

@YWP

De Zyxel router heeft inderdaad een custom firmware.

Als je de Deco achter de Zyxel aansluit dan zal deze functioneren als een router maar via de app of web interface kan je de operating mode wijzigen naar Acces Point Mode.

Top, bedankt! Ik zal het onthouden 🙌

Reageer