Werkt Odido met GENEXIS Genexis FiberXport OCG-GN-P2110?

  • 20 January 2024
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

Hallo,

Onlangs ben ik overgestapt van KPN naar Odido. Nu ligt mijn glasvezelaansluiting er alleen open en niet meer zo netjes bij:

 

Is er een manier om de modem direct op de GENEXIS Genexis FiberXport OCG-GN-P2110 aan te sluiten van KPN die in mijn huis gemonteerd is? Of kan Odido een nette glasvezelaansluiting leveren? Beetje provisorisch dit.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Niels

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @nielsshort, welkom op onze Community!

Dat ziet er inderdaad niet heel handig uit. Ik vind het erg vreemd dat de monteur dit op deze manier heeft achtergelaten. Het ONT zou eerst aangesloten moeten worden voordat het modem aangesloten kan worden. Dit moet door een monteur gedaan worden. Daarom heb ik het doorgezet naar onze Back Office. Zij zullen dit verder oppakken. Kan je mij op de hoogte houden van het proces? Thanks! 

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @nielsshort, welkom op onze Community!

Dat ziet er inderdaad niet heel handig uit. Ik vind het erg vreemd dat de monteur dit op deze manier heeft achtergelaten. Het ONT zou eerst aangesloten moeten worden voordat het modem aangesloten kan worden. Dit moet door een monteur gedaan worden. Daarom heb ik het doorgezet naar onze Back Office. Zij zullen dit verder oppakken. Kan je mij op de hoogte houden van het proces? Thanks! 

@Tommie van Odido

Kan dit apparaat er ook tussenuit? Wij hebben in augustus het huis gekocht waar dit apparaat er al in zat.  Het is toen zo door jullie aangesloten. Wat is het nut van dit apparaat? Kan het niet wat netter? 

 

Groeten marijn 

 

Bij mij is de monteur langsgekomen maar die heeft helaas niks gedaan…

Reputatie 7
Badge +3

Heb hier het vreemde idee, dat men de KPN Genesis gewoon eraf heeft gelaten. Dan een SC koppelstuk heeft gebruikt, om vervolgens de Zyxel converter aan te kunnen sluiten.

Bijzonder slordig werk als je het mij vraagt, zo kan en mag je het eigenlijk niet achterlaten bij een klant. De kans op beschadigingen aan de glasvezelkern die open en bloot ligt, is zeker aanwezig.

Zo zou een goede of correcte FTU afwerking er uit moeten zien [voorbeeld]

 

Reageer