Beantwoord

Zonder Huawei OptiXstar HN8010Ts

  • 29 July 2023
  • 15 reacties
  • 2394 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Over 1 maand stap ik over naar T-Mobile (alleen) Internet.

Vandaag ontving ik een doos met een Zyxel T-56 Router en was heel verbaast dat er een 2e kastje bij zat: een Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal, ik heb daarover 2 vragen:

1 - Omdat ik ALLEEN Internet heb en m’n eigen Router wil gebruiken (met VLAN), is die Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal dan nog nodig ?

2 - Wanneer ik support nodig heb van T-Mobile, wil ik de Router Zyxel T-56 hiervoor even inzetten maar, dan zonder Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal, Kan dat ?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 29 July 2023, 16:35

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mooidan 

De Huawei ONT wordt geleverd bij een XGSPON verbinding.

De Huawei ONT zet het optische signaal om in internet en kan dus niet ontbreken omdat deze ook geregistreerd bij T-Mobile staat. Hier wordt de Zyxel met een UTP op aangesloten of je kan de UTP in de WAN poort van je eigen router doen en als er een probleem is de Zyxel even terug plaatsen.

Of je een eigen ONT of SFP met XGSPON kan gebruiken is nog even uitproberen, hierin zou je dan misschien het serienummer van de Huawei kunnen klonen.

Reputatie 2

Hi @Waqqas 

Hoe weet ik en T-Mobile, dat ik XGSPON heb ?

Dit hangt in m’n buiten meterkast de Genexis zet toch ook het optische signaal om in internet ?

 

@Mooidan 

Die Genexis is AON.

Je komt op XGS-PON.

Dat is een andere glasvezel techniek.

De monteur zou dan de XGS-PON kastje plaatsen.

Vanaf dat XGS-PON kastje ga je gewoon met de netwerkkabel naar jou router.

En stel je vlan 300 in je router en ben je klaar.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Mooidan

Deze Genexis is voor een AON verbinding en wordt vervangen door de Huawei XGSPON ONT, XGSPON is een andere glasvezeltechniek.

Reputatie 2

@Waqqas @peter-keetfm 

Bedankt voor jullie uitleg, ik snap ik nu, de Genexis wordt vervangen door de Huawai.

Ik begrijp dat ik VLAN 300 moet instellen maar, waar kan ik de internet gegevens vinden voor m’n router ?

Nu zijn dit de instellingen die gewijzigd moeten worden:

 

@Mooidan 

Dat is per router merk verschillend.

En of het mogelijk is hangt af van de router.

 

Reputatie 2

@peter-keetfm 

Dank je wel, is IPoE hetzelfde als ppp0E ?

Username en Password is niet nodig ?

@peter-keetfm

Dank je wel, is IPoE hetzelfde als ppp0E ?

Username en Password is niet nodig ?

Je moet vlan 300 kunnen instellen aan de wan kant van de router.

Je hebt geen wachtwoord of gebruikersnaam nodig.

 

Reputatie 2

@peter-keetfm Toppie, bedankt !

Ik laat eerst de monteur komen om de boel standaard te installeren, als dan internet werkt, dan ga ik de Zyxel vervangen.😎

Reputatie 7
Badge +4

Houd wel de Zyxel achter de hand mochten er storingen optreden om vervolgens te worden geholpen door de helpdesk. De Zyxel heb je tevens in bruikleen. 

 

Welkom alvast 🙂

Reputatie 7
Badge +15

@Mooidan 

Connection type is DHCP,, VLAN 300 maar mocht het niet lukken laat het dan hier weten.

Reputatie 2

Zeker @Seccie ik weet dat de Router in bruikleen is en die ook nodig heb als ik support nodig heb.😉

Reputatie 2

Overigens, was het smartphone merk Huawei in 2021 onbetrouwbaar bevonden….

Het vermoeden bestond dat Huawei zich schuldig maakte aan spionage waarbij er iets in de apparatuur was ingebouwd.

Nu heb ik niet alles uitgepluisd (dus bewuste klok en klepel) maar, is de Huawei OptiXstar HN8010Ts Terminal eigenlijk wel betrouwbaar, gezien hun verleden ?

@Mooidan 

Volgens mij is de US die dat verzonnen hebben.

Ik heb in het verleden altijd Huawei telefoons gehad en nooit problemen mee gehad.

Ik zou die berichten dan met een korreltje zout nemen.

 

 

Reputatie 2

Dan kan ik nu met een “gerust hart” F1 kijken.😎

Reageer