Beantwoord

Zyxel EX5601-T1

  • 22 April 2024
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Graag de 

  • Firmware-versie
  • V5.70(ACEA.0)T56C_b10_0130

terugzetten naar de vorige versie. De mesh faciliteit is volledig ontregeld.

Veel dank alvast.

  1. Bakker
icon

Beste antwoord door Pieter_B 22 April 2024, 13:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De mesh faciliteit is volledig ontregeld.

Iets meer achtergrond van wat er precies fout of goed gaat, zou kunnen helpen.

Heb je op alle devices al eens gekozen voor ‘netwerk vergeten’, zodat ze een ‘verse’ connectie kunnen opzetten met de nieuwe FW?

Heb namelijk het vermoeden, dat devices zich krampachtig vasthouden aan settings uit de oude FW.

De WiFi extender WX5600-00703 wordt in het mesh netwerk als bedraad weergegeven terwijl de extender via WiFi verbonden is. De extender wordt dus niet gebruikt als versterker in een mesh netwerk. In andere berichten op dit forum maak ik op dat er iets niet in orde is met de FW b10 en dat die deze problemen veroorzaakt. 

Dit netwerk vergeten levert geen verschil op met mijn eerdere bevindingen.

 

Reputatie 7
Badge +3

Wat je i.d.d. al aangeeft @Johannes1951 heb ik ook al een aantal topics voorbij zien komen m.b.t. de mesh functie die niet optimaal werkt.

Of dit dan direct met de nieuwe FW te maken heeft, zal onderzocht moeten worden door de techneuten van Odido, want ik als medeklant heb geen enkel device van Odido aan mijn netwerk hangen.

Wie weet is er iemand binnen de community, die een soortgelijke setup wel heeft en zijn ervaring kan delen.

Reputatie 4
Badge

Ik kan helaas het draadje niet terugvinden, maar ik vroeg een tijdje terug aan Odido of er problemen bekend waren met niet-bedrade wifi extenders en versie b10 van de firmware.

Naar ik mij herinner gaf @eric toen antwoord dat hij had helpen testen, en dat er geen problemen waren.
Hij zou hier dus moeten kunnen helpen.

Reageer