Beantwoord

Zyxel EX5601-T1 ipv4 ipv ipv6

  • 22 January 2024
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

Hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe router gekregen Zyxel EX5601-T1, voor mijn werk moet mn IP op de whitelist komen. De servicedesk van mn werk gaf aan dat ik Odido moest contacten om IPV6 uit te schakelen en gebruik te maken van IPV4. Volgens de servicedesk van mn werk betekende IPV6 dat ik elke 2 dagen een nieuwe IP adres zal krijgen met IPV6 en dat het niet wenselijk is ivm de whitelist…

Ik heb Odido gebeld en wat zij mij stuurden was een handleiding met hoe ik in moest loggen in mn router en daar houdt het ook bij op… Kunnen jullie mij helpen?

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door harmenzo 22 January 2024, 10:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3

Odido ondersteunt (nog) geen ipv6, dus je hoeft dat op dit moment niet uit te zetten.

Overigens is je ipv4 adres bij odido niet vast, hoewel het normaal gesproken niet wijzigt als je de router gewoon aan laat staan.

Trouwens, het hangt volgens mij van het apparaat achter de router af of het ipv6 adres daarvan vaak wijzigt. Bij mij doen alleen de telefoons dat, maar je kunt dat ook uitzetten (op de telefoon dan dus).

Het zou trouwens een veel betere oplossing zijn je ipv6 prefix te whitelisten. Die is namelijk in principe wel net zo vast (of los) als je ipv4 adres.

Reageer