Beantwoord

Zyxel EX5601-TZ login pagine

  • 30 September 2023
  • 11 reacties
  • 237 Bekeken

Als ik inlog met webbrowser op de router, valt het op dat de systeem info deels leeg blijft,

en de uptime vanaf begin van de sessie begint te tellen, terwijl router verder prima werkt.

 

Klikken op systeeminformatie levert een tijd wachten maar geen volgende pagina.

Ook heb ik in de menu’s niet de optie de frimware te checken, of te updaten.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 September 2023, 11:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Arno60 

Heb je wel werkend internet?

Je zou dan de router kunnen voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Alles (TV-internet-Wifi) werkt naar behoren. Dus geen factory reste, ben ik al mijn instellingen kwijt.

Alleen de info op de login page klopt niet.

Reputatie 7
Badge +6

@Arno60 Kun je proberen om de cookies in je browser te wissen of een andere browser te gebruiken? Hopelijk lost dat het probleem op. Het klopt dat je geen menu kunt vinden om de firmware te updaten. Dit wordt automatisch door Odido gedaan.

Cookies gewist, geen verschil Safari ipv Firefox, geen verschil, Google Chrome, geen verschil

Reputatie 7
Badge +6

@Arno60 Vreemd, ik heb er zelf geen last van. Nog een laatste poging: heb je misschien een iets te agressieve adblocker of virusscanner? Je zou voor de zekerheid even alle extensies in je browser uit kunnen zetten om te kijken of dat iets oplevert.

Geen van adblocker of virusscanner actief: resultaat nog steeds gelijk.

 

Router werkt prima, alleen de uptime begint op 0 te lopen vanaf openen webpagina, lijkt mij niet de bedoeling !

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Arno60, dit is inderdaad gek. Heb je het toevallig al met een ander apparaat geprobeerd om in te loggen in de webinterface? Ik gok dat een factory reset dit euvel wel zal verhelpen. Je zou eventueel een backup kunnen maken van je instellingen.

Ik heb hetzelfde, maar ben bang dat wanneer ik een Factory Reset doe, ik weer dat gepingel met mijn telefoon terugkrijg…. 

 

Hoe zit dat?

Als aanvulling op vorige posts, als ik de router benader vanaf m’n Ipad geeft hetzelfde resultaat.

En daarop draaien zeker geen zaken als AV en adblockers.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @VanTurenhout, je kan de factory reset uitvoeren. Ik heb het modem een reprovisie gegeven voor je telefoon. Als het weer voorkomt kan ik het, als het nodig is, nog een keer uitvoeren.

 

Hi @Arno60, dan denk ik dat de enige optie is om de reset uit te voeren.    

Tommie, dit nu gedaan, en inderdaad opgelost.

 

Je bent bang dat alle settings weg zijn, maar backup en restore werken zoals bedoeld.

Hele reset koste me minder dan 5 minuten.

 

Bedankt voor alle feedback

Reageer