Beantwoord

Zyxel T-56 icm Deco M9 Plus

  • 13 February 2024
  • 1 reactie
  • 95 Bekeken

Dag allen,

Ik maak sinds kort gebruik van Odido Internet en TV. Hierbij staat mijn Zyxel T-56 in mijn meterkast.
Zit ik in mijn woonkamer dan is de internetsnelheid, ondanks 2 deuren (meterkast en kamerdeur) totaal geen probleem. Voer ik een snelheidstest uit via Fast.com, dan zit deze rond de 1GB/s.

Ben ik op de 1e verdieping, dan heb ik misschien een snelheid van 50mb/s. Hierbij is (buiten de verdiepingsvloer) enkel de deur van de meterkast een obstakel. De trap naar boven zit pal naast de meterkast en is open. Op de 2e verdieping/ zolder heb ik totaal geen bereik.

Nu heb ik 3 TP-Link Deco M9 Plus Wifi versterkers. Deze werkte perfect bij mijn vorige (Ziggo) modem.
1 Daarvan zit bekabeld aan mijn Zyxel gekoppeld. De anderen staan (draadloos) op de 1e en 2e verdieping.
Koppel ik een apparaat aan het wifi netwerk van het modem, dan is er niets aan de hand met de snelheid mits ik op de BG ben. Koppel ik ditzelfde apparaat aan mijn Deco M9 Wifi netwerk, dan is de snelheid enkel hoog als ik mijn Deco opnieuw opstart. Daarna ligt de max tussen de 50 en 100mb/s. Dit is op zowel de BG, 1e en de zolder.

Ik heb in ieder geval al een “beter bereik” met de M9 op de zolder. 

Voorheen (Ziggo box) had ik totaal geen problemen met m'n Wifi snelheid. In de zomer stond de Wifi versterker van de 1e verdieping ook helemaal achterin de tuin (ca 25m diep) en was het bereik in zowel de tuin als op de zolder nog erg goed.

Wat kan er nu de reden van zijn dat deze totaal niet doen wat ze moeten doen en dat het netwerk van de router een ramp is?
Deelnemen aan een Teams vergadering lukt ook enkel op de BG.

Bedankt voor de tips/ oplossingen



 

icon

Beste antwoord door louisL 14 February 2024, 17:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge

Gebruik je voor de Deco’s dezelfde SSID als voor de Zyxel of andere? Ik zou in ieder geval de WIFI op de Zyxel eens uitzetten en het dan nog eens proberen. Maakt dat een verschil?

Reageer