Zyxel T54 toont geen netwerk Topologie/LIJST OP IOS/OSX

  • 8 May 2023
  • 11 reacties
  • 132 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Als ik in de beheermodus van de Zyxel T54 de Verbinding gegevens opvraag dan blijft het programma ‘hangen’ bij het ophalen van de Topologie. Ik heb Chrome, Safari en zelfs een Windows 10 Bootcamp geprobeerd maar ze blijven allemaal hangen.

Ik kan nu alleen de connecties zien door naar Statische DHCP te gaan en daar de dropdown met apparaten te bekijken.

Is de T54 Beheer app wel hierop getest met IOS (16.3.1) /Mac OSX (High Sierra 10.13.6) ?

 

 

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hi @RJP welkom op onze Community!

Ik heb toevallig zelf geen T54 bij de hand op dit moment. Zou je het kunnen testen op een windows apparaat? Werkt het daar wel op of blijft de optie nog steeds laden? Hoor het graag.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RJP welkom op onze Community!

Ik heb toevallig zelf geen T54 bij de hand op dit moment. Zou je het kunnen testen op een windows apparaat? Werkt het daar wel op of blijft de optie nog steeds laden? Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @RJP,

In sommige gevallen kan de lijst niet goed geladen worden. Dat wordt met een volgende update opgelost. Tot de tijd kun je de MPro Mesh-app downloaden. Daar staat ook een lijst met verbonden apparaten.

Reputatie 3

Wat bedoel je met T54 Beheer app? 

De webinterface van de t54? Een losse app ken ik niet? 

Als je de mesh functionaliteit niet gebruikt, kun je die uitzetten. Dan werkt het wel. Tenminste bij mij was het ook zo, en ik gebruik Windows. 

Reputatie 7
Badge +9

@JwBokx, @TMTV heeft het over de MPro Mesh-app, deze in van Zyxel zelf. De app kun je downloaden in de appstore of google play store.

Reputatie 6
Badge

@RJP Heb je toevallig Wifi uitstaan? Als ik WIFI uit zet werkt de topologie voor mij ook niet, maar met WIFI aan werkt het wel.

Dank voor jullie reacties. Ik heb inderdaad Wifi uitstaan. Ik gebruik Unify AC-Pro als AP zodat ik provider onafhankelijk ben. Zou fijn zijn als deze bug verholpen kan worden. De MPro app toont inderdaad de aangesloten apparaten maar gebruikt helaas het Mac adres niet om fabrikant info te tonen. Heb nu redelijk wat unknown apparaten. 

Reputatie 7
Badge +6

@RJP Het overzicht in de Zyxel doet ook niks met MAC-adressen. De namen die je bij de apparaten ziet, is de host name die wordt gestuurd bij de DHCP-handshake (option 12). Dat doen niet alle apparaten. Neemt niet weg dat het niet laden van de lijst een vervelende bug is die hopelijk snel wordt opgelost!

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem. Zal het eens proberen met Wifi aan.

Vreemde bug.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Geim, door wifi aan te zetten moet het opgelost zijn. Heb je toevallig Mesh ook uitgeschakeld? Dit moet ook aan staan om de topologie te kunnen zien. 

Reputatie 1

@Tommie van Odido  Is bij m'n dochter thuis. Zal van de week even kijken.

Rare is dat om de zoveel tijd de SMA omvormer (via bedrade verbinding met het modem) geen data meer naar de cloud upload, verbinding is dan weggevallen. Rest van het thuisnetwerk doet het verder gewoon. AP, dat voor het draadloze netwerk in huis zorgt, uitschakelen en weer inschakelen is voldoende om alles weer vlot te trekken.

De AP zit 100% zeker op een DHCP adres, van de omvormer weet ik niet. We hebben daar niet de inloggegevens van. Daarom wilde ik de DHCP lijst even bekijken of er misschien conflicten waren.

2 week geleden met de helpdesk gebeld en die konden het modem niet benaderen toen ik bezig was om in de beheermodus van de Zyxel T54 de verbinding gegevens op te vragen. Gisteren werd eindelijk teruggebeld dat ze me niet konden helpen en dat ik maar op het forum moest zijn. Vond ik eerlijk gezegd wel een beetje raar dat men daar (helpdesk) niet van dit probleem op de hoogte was.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Geim, laat het maar weten als je daar bent!

De klantenservice heeft niet altijd de technische kennis voor dit soort zaken. Daarom bestaat de Community!

Reageer