Beantwoord

ZYXEL T56 en TP link AV600 en optimale werking ?

  • 2 February 2024
  • 2 reacties
  • 188 Bekeken

Ik heb al een half jaar een Zyxel T56 in huis Wifi alles werkt goed heb echter al lang een TP link AV600 als versterkere in huis (2) maar kwam er onlangs achter dat ik altijd op het wifi punt van de Zyxel  T56 aan gesloten ben en niet op de wifi versterker punten met eigen code aangesloten ben .Voorheen met de ouder router was dat wel het geval.

Voor glas vezel zou de Zyxel T56 beter werken.Nu heb ik een huis met meerdere verdieppingen en dus ook meer fasen op het elektriciteits net.

Op de begane grond werkt de wifi tp link AV 600 goed maar als ik een verdiepping of twee hoger ga en het tp Link AV 600 aansluit op het net heb ik wel verbinding maar niet met de router.

Mijn vraag heb ik andere TP links nodig ivm andere Router en verschillende fasen in huis.En welke past dan wel opdat alles goed werkt met draadloos wifi via het stroom net 

icon

Beste antwoord door louisL 2 February 2024, 18:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 6
Badge

Controleer eerst of de eerste AV600 wel op de Zyxel is aangesloten en verbinding heeft: check in de management interface van de Zyxel: hamburger menu → systeemmonitor → arp tabel). Als het goed is zou de AV600 die is aangesloten een IP-adres moeten hebben en het MAC address in de arp tabel moeten staan bij een IP-adres. Controleer het MAC adres op het label van de AV600 die bij de router staat.

Nu werkt powerline hoe dan ook niet geweldig. Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar Powerline geeft heel wat problemen lees ik op veel plaatsen.

Als je echt verschilllende fasen hebt is de kans dat het werkt hoe dan ook klein: misschien kan het werken als beide kanten op een geaard stopcontact zitten, maar daar steek ik mijn hand niet voor in het vuur.

Zelfs als het alleen verschillende groepen zijn op een  enkele fase, dan zijn er vaak problemen (moderne zekerings automaten blokkeren vaak powerline communicatie.

Andere powerline adapters kunnen net iets beter werken, maar ik zou je aanraden voor een andere oplossing te kijken (een mesh set met de Odido Wifi Plus Wifi punten op strategische plaatsen?)

Dank voor je reactie ga het verder uitzoeken

Reageer