Beantwoord

Afspelen cloudopnames lukt niet

  • 18 November 2022
  • 6 reacties
  • 128 Bekeken

Sinds begin van dit jaar zijn wij overgestapt naar T-Mobile Thuis voor Internet en TV. Omdat wij bij Ziggo een box met HDD hadden, hebben wij gekozen voor opnemen via de cloud, om zo films en series makkelijk terug te kunnen kijken. Helaas ondervinden wij al een paar weken een probleem met het terugkijken van één specifieke serie.

Wanneer we een aflevering willen kijken via de TV, dan krijgen we alleen een ronddraaiende cirkel te zien en doet de box verder niets meer. Met ‘terug’ kunnen we wel uit het scherm komen en een andere opname kijken of live TV. Alleen de afleveringen van de laatste week zijn beschikbaar. (De box loopt dus niet helemaal vast, iets wat eerder dit jaar nog wel eens voorkwam maar inmiddels opgelost lijkt te zijn.) (Laatste poging gisteravond.)

Het probleem beperkt zich niet tot de box alleen, ook wanneer we via de website de betreffende programma's willen bekijken, dan lukt dit niet en komt de melding dat er iets mis is gegaan en het later nog eens geprobeerd moet worden. (Vandaag niet meer gecontroleerd, dit was een week of twee geleden het geval. Aangezien er geen rechtstreeks contact via de mail mogelijk is met T-Mobile ben ik niet eerder toegekomen aan het stellen van deze vraag.)

De derde mogelijkheid, het bekijken van de app op de smartphone, werkt wel. Hierin is de opname wel te bekijken en is een volgende keer ook bijgehouden waar je bent gebleven.

Het betreft op dit moment allemaal opnames op Net 5 van NCIS Los Angeles met als opname datum:

  • Zaterdag 15 oktober 2022 (2 afleveringen)
  • Zaterdag 22 oktober 2022 (2 afleveringen)
  • Zaterdag 29 oktober 2022 (2 afleveringen)
  • Zaterdag 22 oktober 2022 (2 afleveringen)
  • Zaterdag 5 november 2022 (2 afleveringen)
  • Zaterdag 12 november 2022 (2 afleveringen), deze zijn wel af te spelen
icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 18 November 2022, 15:21

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @J.A. Kruize, dank voor het starten van dit topic! Dit was een bekend probleem, maar is toevallig vandaag opgelost. Sorry voor het eerder ervaren ongemak. Nieuwe opnames die je per vandaag op NET5 maakt, zijn zorgeloos te bekijken!

Beste @Cheyenne, fijn om te horen dat dit een bekend probleem is en is opgelost. Ik heb zojuist even gekeken en het lijkt er op dat het probleem met terugwerkende kracht is opgelost. Met andere woorden, ook de oude opnames doen het nu weer.

Beste T-Mobile thuis, 

De afgelopen 2 weken (en nog steeds) heb ik problemen met het afspelen van opgenomen programma's inderdaad op Net5. Ze zijn niet terug te zien. De cirkel blijft inderdaad draaien. Telkens de T-Mobile app opnieuw opgestart. Kijken via de box gaat ook niet programma's zijn daar helemaal niet zichtbaar. Wat kan ik doen? Moet ik een update draaien. Hoor graag van jullie. Ik zie in de community dat dit een bestaand probleem is. Nog diversen kinderziektes… 

Hoe kan ik dit nu oplossen om de programma's wel te bekijken. Het is bovendien niet alleen Net 5 daarnaast is het gewoon random. 

Alvast bedankt voor jullie hulp. 

Nog wel een vrolijke groet, gisteren duidelijk minder.

Huget

 

Reputatie 7

Hi @Huget, hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je hier graag bij, want van elke zender hoor je probleemloos de opnames te bekijken. Zou je de App in plaats van opnieuw kunnen opstarten ook kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? 

Ook wil ik dubbelchecken of je opnames kijkt die op dat moment nog live bezig zijn of zijn ze dan al afgelopen op tv? Zou je daarnaast kunnen aangeven of je dit ook ervaart wanneer je de opnames via TV Anywhere probeert terug te kijken? Ik hoor het graag van je, want ik wil dit heel rap oplossen! 💪

Hi Lisa,

Ik zal de app wederom opnieuw installeren. 

Het probleem doet zich voor via de app op de TV, via het vaste kastje en via de TV Anywhere. Soms na veel proberen lukt het om van TV ANYWHERE en dan stream ik met mijn mobiel naar de TV. Ik kijk altijd nadat de opname gestopt is. 

Reputatie 7

Hi @Huget, hartstikke fijn - dankjewel voor de moeite en de aanvulling! Laat je weten of het verwijderen de oplossing was? Zo niet, dan ga ik aankloppen bij onze technische dienst. Kun je hiervoor alvast twee voorbeelden noemen van programma's op Net5 of een andere zender waarbij je dit ervaarde (hiermee wil ik graag het programma weten in combinatie met de datum en het tijdstip)? Zie je ook een foutmelding of enkel het cirkeltje dat draait? 

Reageer