Beantwoord

afstandsbediening Mediabox wil niet koppelen

  • 6 December 2023
  • 12 reacties
  • 1417 Bekeken

Misschien weet iemand het antwoord hierop

 

Ik heb de nieuwe Mediabox van elida gekregen maar blijf hangen bij de set-up met het koppelen van de afstandsbediening.

De afstandsbediening wordt niet herkend.

Heb de Mediabox al gereset met het knopje aan de achterkant.

Is er misschien ook een mogelijkheid om de afstandsbediening te resetten?

Even voor altijd duidelijkheid het gaat om de Mediabox dus de laatste nieuwe televisie box met Android.

En die blijft dus hangen bij het koppelen van de afstandsbediening.

De afstandsbediening gaat rood knipperen zoals omschreven in het stappenplan maar er wordt geen verbinding gemaakt.

Ik heb batterijen er al uitgehaald en opnieuw erin gedaan die zijn goed

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 6 December 2023, 14:45

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Kaleknakker, dit is inmiddels bekend en wordt onderzocht. Mag ik je verzoeken om zowel de Mediabox of de afstandsbediening NIET te resetten? Er zal spoedig een update komen om dit op te lossen. Excuses voor het ongemak!

Bedankt voor je bericht.

Dat is helaas al gebeurd.

Een mens probeert toch een oplossing te zoeken hè.

Mvg Hans

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal @Kaleknakker!

Hopelijk kunnen we snel de oorzaak vinden en heeft de reset niet veel gedaan. Wordt vervolgd. 

@Tommie van Odido de afstandsbediening van de android box weet ik niet hoe ik die moet koppelen met mijn tv.. heb een salora tv. Daarna geeft hij aan testvolume + sleutel.. ik heb hierbij dus geen idee wat ik moet doen. Kan je me helpen

Reputatie 7
Badge

@Kaleknakker klopt het dat je de Mediabox nog helemaal niet hebt kunnen installeren? Welk logo zie je in beeld verschijnen zodra je de box het op het stroom hebt aangesloten? Als dit nog een ‘T-Mobile’ scherm is, wil je dan de Mediabox (tijdelijk) via een ethernetkabel aansluiten? De Mediabox haalt dan nieuwe software op. Daarna herstart de Mediabox automatisch moet je de afstandsbediening gewoon kunnen koppelen.

Reputatie 7
Badge

@Tommie van Odido de afstandsbediening van de android box weet ik niet hoe ik die moet koppelen met mijn tv.. heb een salora tv. Daarna geeft hij aan testvolume + sleutel.. ik heb hierbij dus geen idee wat ik moet doen. Kan je me helpen

@PassiePaola kan je het specifeke model nummer van je Salora tv met ons delen? Dan kunnen we navragen waarom deze niet automatisch herkend wordt.

Heb ook het probleem dat ik de mediabox niet kan koppelen. Bij gelijktijdig indrukken verschijnt er geen knipperend rood lampje. 

Heb ook het probleem dat ik de mediabox niet kan koppelen. Bij gelijktijdig indrukken verschijnt er geen knipperend rood lampje. 

Ik lees nu dat ik ook een nieuwe afstandsbediening nodig heb, die zat er niet bij.

Heb ook het probleem dat ik de mediabox niet kan koppelen. Bij gelijktijdig indrukken verschijnt er geen knipperend rood lampje. 

Ik lees nu dat ik ook een nieuwe afstandsbediening nodig heb, die zat er niet bij.

Oeps niets gezegd, niet goed in de doos gekeken,

Hi @Kaleknakker, dit is inmiddels bekend en wordt onderzocht. Mag ik je verzoeken om zowel de Mediabox of de afstandsbediening NIET te resetten? Er zal spoedig een update komen om dit op te lossen. Excuses voor het ongemak!

"spoedig"is inmiddels al 27 dagen geleden. het is mij dus op oudjaarsdag overkomen. afstandsbediening deed raar. drukte het volume zachter en hele box ging uit. dit al vaker gehad en was er klaar mee. dacht even ontkoppelen en opnieuw koppelen. was fijn geweest als odido dit probleem ergens in een mail of ander bericht had gemeld. kon nu geen tv kijken want beeld bleef op melding AB koppelen staan. Had wel de muis aangesluiten en die werkt, maar kon het beeld nergens wegklikken om dan het menu met de muis te bedienen. nu wordt er een nieuw AB opgestuurd. hoop dat deze wel gekoppeld kan worden. tot die tijd geen tv of alleen in de app op een ipad. niet handig dit...

Reputatie 6
Badge +2

@jansenoppinterest Allereerst de beste wensen voor 2024! Sorry dat dit je is overkomen op oudjaarsdag. Gelukkig zie ik dat er een nieuwe afstandsbediening onderweg is, deze komt snel jouw kant op! 

zorg er dan inderdaad voor dat je deze niet meer ontkoppeld 

Reageer