Beantwoord

Afstandsbediening sourceknop interactieve mediabox

  • 22 February 2024
  • 8 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Kennelijk is er een update geweest. Op mijn afstandsbediening van de interactieve mediabox werken ineens de knoppen “apps” en “netflix” die het voorheen niet deden, Ik heb de afstandsbediening zelfs na loskoppelen weer kunnen koppelen door een aantal seconden de homeknop (het huisje) en de ok knop enkele seconden ingedrukt te houden.

MAAR….. Sinds de update zit er wel een andere fout in de afstandsbediening. Zodra ik op de sourceknop druk om de tv naar een ander invoer te schakelen werkt de afstandsbediening helemaal niet meer. Het opnieuw instellen voor een Samsung TV verandert hiet niets aan. Ik kan er dan NIETS meer mee doen. Even de batterij er uit en weer er in en het probleem is opgelost. Dit is echt irritant, Steeds als ik op de sourceknop (soms ook per ongeluk) heb gedrukt moet ik dus de batterijen er even uit halen. Mag ik er van uit gaan dat dit meegenomen wordt bij een volgende update? Of is hier een oplossing voor?

 

gr, Wim A

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 23 February 2024, 16:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Wim_A, goed dat je dit laat weten! Het is ons bekend dat de SOURCE knop niet meer werkt, dit heeft het TV team meteen meegenomen. Bij jou klinkt het alsof de hele afstandsbediening niet meer werkt. Ik ga dit doorgeven aan de juiste persoon. Ik dank je hartelijk voor je signaal. Mocht het team nog vragen aan jou hebben voor meer informatie, dan kom ik hier bij je terug!

Reputatie 1

Hallo @Cheyenne van Odido .

De afstandsbediening doet het wel goed. Alleen de sourceknop zet de afstandsbediening uit. Alle knoppen lijken niet meer te reageren. Ook knippert er geen lampje als ik op een knop druk. Maar als ik de batterijen even verwijder en weer plaats doet de AB het weer prima. 

De helpdesk heeft me een tijd geleden een 2e afstandsbediening gestuurd omdat de netflix knop en de apps knop niet werkte. Dit bleek achteraf in ALLE afstandsbedieningen zo te zijn. Ik heb nu dus 2 afstandsbedieningen. Beide afstandsbedieningen geven exact dezelfde storing als ik op de source knop druk. De Netflix-knop en de apps knop, werken nu naar behoren sinds de laatste update.

Dan nog even wat anders: Ik lees op het forum heel veel meldingen dat de afstandsbediening niet kan worden gekoppeld nadat deze ontkoppelt is. Ik heb de 2e afstandsbediening ontkoppeld en weer kunnen koppelen door enkele seconden de Homeknop (het huisje) en de ok knop te drukken. Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.

 

gr, Wim

Bij mij werken de knoppen die het eerst niet deden (TV, radio, Netflix en APPS) nu ook, wat heel fijn is. Wanneer gaat de Source-knop onder handen genomen worden? Vanwege zowel vaak tv als Xbox-gebruik met andere sources, moet ik nu nog steeds de ab van de tv erbij nemen. Onhandig!

Reputatie 7
Badge +1

De Source knop doet het zoals het hoort, net even getest als je hem indrukt en naar de bedoelde ingang gaat krijg je de bedoelde optie, vervolgens op de ronde “OK” drukken en het is opgelost.

(getest op LG tv )

Bij u/jou misschien wel, maar bij mij niet. En als ik er op klik, dan doen alle knoppen het eventjes niet. Na 15 a 20 sec. weer wel.

Reputatie 1

@Cheyenne van Odido (zie mijn vorige bericht.

Ah…. ik dacht dus dat de sourceknop de AB helemaal uitschakelde maar na 15 a 20 seconden doen de andere knoppen het inderdaad weer, net zoals bij @marondijkslag . Bij @BeMu schijnt de sourceknop wel te werken op een LG TV. Misschien ligt het aan het merk van de TV? Bij mijn Samsung TV blijft de sourceknop problemen geven. @marondijkslag , heb je toevallig ook een Samsung TV?

Nee, Sonia Bravia uit 2020

Reputatie 6
Badge +2

@Wim_A @marondijkslag Fijn om te lezen dat de Netflix en Apps knoppen inmiddels weer werken! Het TV Team is nog druk bezig betreft de Source knop, ik weet zeker dat zij hier ook een oplossing voor zullen vinden. 

@Wim_A Dank je wel voor het delen van je tip! 😀

Reageer