Audio niet synchroon

  • 7 January 2023
  • 7 reacties
  • 707 Bekeken

Ik merk dat het beeld en geluid niet synchroon zijn, ik heb een Samsung QLED 4K 43 inch Q67T met de TV app in gebruik. het beeld komt achter het geluid aan.
De firmware van de TV is keurig bijgewerkt en de laatste versie van de T-Mobile TV app zijn geïnstalleerd. Doe ik iets fout of licht dat aan mij of komt dat door hoe de TV-stream aangeboden wordt?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Speel je geluid via de tv af of heb je een externe versterker erop aangesloten die het geluid via de tv aangeboden krijgt? Dan kun je daar vaak de oplossing zoeken. De stream zelf is OK anders heeft iedereen daar last van.

Ik speel af via de TV.
Het valt mij ook op dat het niet altijd zo is, maar wel met grote regelmaat.

Reputatie 7

Hi @koos75, merci voor de aanvulling! Ik wil dit zo snel mogelijk voor jou bestrijden. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Kun je aangeven of je hierna een positief verschil opmerkt? Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Laat je weten of dit de oplossing was? 💪

Hi @koos75, merci voor de aanvulling! Ik wil dit zo snel mogelijk voor jou bestrijden. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de Smart TV App. Je kunt dit in het menu uitzetten onder Instellingen: Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Kun je aangeven of je hierna een positief verschil opmerkt? Zo niet, dan wil ik je vragen om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Laat je weten of dit de oplossing was? 💪

Ik ben alle menus  van de TV app doorgelopen en kan de optie die je noemt niet vinden.
Onder instelling vind geen ik submenu audio, wel audio & ondertiteling, maar daar staat het niet bij.
De andere opties ook geprobeerd en nog steeds zie ik dat de synkronisatie van beeld en geluid regelmatig niet klopt.

Reputatie 7

Hi @koos75, super dat je hier meteen mee aan de slag bent gegaan! Wat gek dat je deze optie niet te zien krijgt. Geen zorgen, we gaan dan kijken naar een andere oplossing. Kun je de App een verwijderen en opnieuw installeren? Als dit het probleem niet oplost, dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Er is namelijk niks minder prettig dan tv-kijken terwijl het beeld en het geluid niet synchroon loopt. Kun je hiervoor alvast terugkomen op de volgende vragen?

  • Welke afstandsbediening gebruik je bij de Samsung QLED 4K 43 inch Q67T? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (Ga in de App naar Account, Instellingen en Over)?
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Heel erg bedankt alvast! 😊

Hi @koos75, super dat je hier meteen mee aan de slag bent gegaan! Wat gek dat je deze optie niet te zien krijgt. Geen zorgen, we gaan dan kijken naar een andere oplossing. Kun je de App een verwijderen en opnieuw installeren? Als dit het probleem niet oplost, dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Er is namelijk niks minder prettig dan tv-kijken terwijl het beeld en het geluid niet synchroon loopt. Kun je hiervoor alvast terugkomen op de volgende vragen?

  • Welke afstandsbediening gebruik je bij de Samsung QLED 4K 43 inch Q67T? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Wat is de software versie? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (Ga in de App naar Account, Instellingen en Over)?
  • Bij welke zenders doet dit probleem zich voor? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten? 

Heel erg bedankt alvast! 😊

Hallo Lisa,
Herinstallatie van de app helpt heel even, maar de afgelopen dagen ook al weer een paar keer meegemaakt dat o.a. NPO 1,2 en 3, maar zo nu en dan ook SBS, RTL, NGC en Discovery.

De afstandsbediening is de originele met model code: BN59-1328A
Besturingssysteem: Tizen
Software versie TV: T-NKLDEUC-2401.0, BT - S
Smart-TV-app versie: MSA V600R019C10LNLD08-Samsung-20211029-0491
Ik kan het moeilijk beoordelen op een ander apparaat, op mijn mobiel heb ik T-Mobile TV app, maar kijk daar echt zelden TV en kan het dus moeilijk beoordelen.

Reputatie 7

Hi @koos75, super dat je hier zo helder op terug kon komen! Ik wilde gelijk een taak aanmaken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Mocht jou dit vandaag of morgen niet lukken, dan mag je dit privébericht naar mijn collega @Cal doorzetten. Vrijdag is namelijk mijn laatste werkdag. Hij houdt dan ook het onderzoek in de gaten dat we voor jou inschieten, zodat de uitkomst hiervan met jou gedeeld kan worden! 🎈

Reageer