Beantwoord

beeldkwaliteit

  • 29 March 2024
  • 4 reacties
  • 127 Bekeken

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe mediabox, echter vind ik het beeldkwaliteit bedroevend slecht.

 

niet scherp en flets …. Nu lees ik dat Odido in een lage bidrate uitzend, klopt dat ? 
 

bij caiway had ik prima beeld! 
Ik heb 1 gb up/down en mediabox is aangesloten direct op de modem op poort 4 (heb alle poorten geprobeerd)

is hier iets aan te doen?

 

 

 

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 30 March 2024, 02:02

Bekijk origineel

4 reacties

Beste Marco,

wat voor tv heb je en hoe oud is hij en kan hij niet goed ingesteld staan? 
na een harde rebood moet het goed zijn maar houd er wel rekening mee datt te al staat er 4 k op je tv boxje Odido zelf verstuurd jouw geen 4K signaal.

zie je veel verschil tussen  de televisie netten en bv Netflix die bij een goed signaal van 4K een significant beter beeld geeft dan ben je verder. De Odido app geeft een stuk minder kwalitatief beeld want dat te is een lagere frequentie. Een heel groot bedrijf in Nederland ik noem geen namen stuurt wel een 4K signaal en is daardoor dus ook duurder! Ik hoop dat ik je even aan het denken heb gezet. TV boxjes dus beter beeld dan de Odido app en dus zeker die paar euro meer waard zijn.

Ik zelf ben zeer tevreden over de prijs/ kwaliteitsverhouding van Odido.

Reputatie 6
Badge

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe mediabox, echter vind ik het beeldkwaliteit bedroevend slecht.

 

niet scherp en flets …. Nu lees ik dat Odido in een lage bidrate uitzend, klopt dat ? 
 

bij caiway had ik prima beeld! 
Ik heb 1 gb up/down en mediabox is aangesloten direct op de modem op poort 4 (heb alle poorten geprobeerd)

is hier iets aan te doen?

 

 

 

Zie:

 

@Marcowesdijk Hoi

Helaas is er weinig aan te doen.

Ik moet zeggen dat ik het beeld prima vindt maar dat is persoonlijk en kijk niet zoveel lineaire tv.

De bandbreedte is helaas wel laag.

In tegenstelling Kpn geeft het wel 1 op 1 door. (Dacht 15mbit)

Bandbreedte op Npo 1.

 

Reageer