Beantwoord

Cloud opnemen werkt niet altijd

  • 6 September 2023
  • 7 reacties
  • 368 Bekeken

Beste lezer,

Mijn moeder heeft T-mobile/Odido thuis tv en maakt gebruik van opnemen in de cloud.

Bij het overzicht zegt die dat er nog voldoende uren beschikbaar zijn(ruim 60)

Alleen neemt hij niet altijd alles op wat is ingepland. Zelfs als opnames gepland staat voor het hele seizoen, bijvoorbeeld Ink Master op Paramount. Het Blok Australië en Het blok Nieuw Zeeland op Net 5 . Bij de laatste had ze vanochtend ingesteld dat die opgenomen moet worden en als ze nu in de gids kijkt, staat er geen wolkje bij dat die wordt opgenomen. 

Het zijn herhalende opnames, maar niet alles wordt opgenomen, terwijl er in de gids wel staat dat het wordt uitgezonden. 

Op Paramount kan je wel gewoon opnemen, die zender heeft de functie ook, sommige afleveringen staan wel in de cloud. 

Er komen geen foutmeldingen, maar ze neemt wel vaker meerdere dingen tegelijk op. 
Ze is al op leeftijd en kijkt veel en graag tv. Overgestapt naar T-mobile/Odido vanuit Ziggo wegens de kosten, maar ze is hier niet blij mee. Omdat ze afleveringen van haar favoriete series mist. 

 

Als iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag, zodat ik haar blij kan maken!

 

icon

Beste antwoord door TMTV 6 September 2023, 20:24

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @LilySomething1978,

Welkom op de Community!

Ik zie dat van de programma's die je noemt verschillende seizoenen en afleveringen door elkaar worden uitgezonden. Om te voorkomen dat herhalingen opgenomen worden, worden alleen nieuwere afleveringen opgenomen. Voorbeeld: je kiest van een serie seizoen 3 aflevering 5 om een serieopname in te plannen. Dan worden vanaf dat moment alle seizoenen en afleveringen opgenomen die een hoger nummer hebben. Als later bijvoorbeeld seizoen 2 aflevering 7 uitgezonden wordt, wordt die niet opgenomen. Helaas zijn de seizoen- en afleveringnummers niet duidelijk zichtbaar bij het inplannen van een opname, maar je zou kunnen proberen om de serie opnieuw op te nemen via een andere aflevering. Een alternatief is om een handmatige opname in te plannen als deze programma's altijd op dezelfde tijd worden uitgezonden. Dan neemt hij altijd tussen deze tijden op, ongeacht welke aflevering uitgezonden wordt.

Het is een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat het zo toch een beetje duidelijker heb kunnen maken. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten!

Hallo,

 

Ik heb even gesproken met mijn moeder. 
Bij Het Blok stelt ze een herhalende opname in en dan neemt die bijvoorbeeld aflevering 8 en 9 op. En de volgende in de lijst is dan ineens 12. Dan mist ze de tussenliggende opnames.

Nu was haar vraag: soms zie ik in de gids niet het logo van opnemen staan bij de serie waar ik heb het ingesteld en doe het dan nog eens. Dus weer opnemen, kiezen voor herhalende opname en dan bevestigen. Is dat een probleem?

Het is dus wel zo dat toekomstige afleveringen niet worden opgenomen bij een ingestelde herhalende opname. Ik had het aan haar verteld, dat die geen oudere opnames opneemt vanaf het moment dat je de opname instelt. Maar dat is dus ook het probleem niet.

Ze volgt series via de opnames, dat is makkelijk de reclames doorspoelen en kijken wanneer ze wil. Maar ze mist afleveringen die gewoon helemaal niet worden opgenomen. 

 

Ze vind het ook een lastige vraag. Ze heeft ook contact gehad met de klantenservice, al twee keer. Beide keren werd haar gezegd dat ze terug gebeld zou worden. Maar dat is in beide gevallen niet gebeurd. Ze weet niet helemaal zeker of ze het wel goed doet. Misschien werkt jullie platform net iets anders dan die van Ziggo, waar ze vandaan komt. 

Graag een reactie en alvast bedankt voor de genomen tijd!
Groetjes,

Lily

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LilySomething1978, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

We kijken graag met je mee alleen kan ik alleen jouw abonnement zien met je e-mailadres. Kan je misschien het klantnummer van je moeder toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in Mijn Odio → Meer → Mijn gegevens, bovenaan de pagina. Alvast bedankt!

 

Ik heb echt overal gezocht in het account op de website, maar ik kan het klantnummer nergens vinden.

Als ik inlog en dan op meer klik, kan ik nergens mijn gegevens vinden. Wel het account, maar ook bij die gegevens nergens een klantnummer te vinden

 

Groetjes,

Lily

Ik heb echt overal gezocht in het account op de website, maar ik kan het klantnummer nergens vinden.

Als ik inlog en dan op meer klik, kan ik nergens mijn gegevens vinden. Wel het account, maar ook bij die gegevens nergens een klantnummer te vinden

 

Groetjes,

Lily

Aha! Op de factuur staat het wel, ik had ineens een ingeving hahaha.
 

Reputatie 7
Badge +6

@LilySomething1978 Ik heb er nog eens naar gekeken en ik kan geen verklaring vinden waarom sommige afleveringen niet opgenomen worden (ervan uitgaande dat er nog voldoende ruimte is). Afgelopen week werden er steeds twee afleveringen per dag uitgezonden. De eerste was een herhaling van de tweede van de vorige dag. Dat zou betekenen dat er dus één aflevering per dag opgenomen moet worden. Waarom dat niet gebeurt, geen idee.

In dit geval zou ik aanraden om de serie handmatig op te nemen. Als je zelf de zender en de tijden instelt (en ruimte laat voor in- of uitlopen), neemt hij altijd op, ongeacht de aflevering die wordt uitgezonden. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LilySomething1978, thanks voor het toevoegen van jouw klantnummer! Ik heb grondig meegekeken maar zie geen directe aanleiding voor het opnameprobleem waar je moeder tegenaan loopt. 

 Wat me wel meteen opvalt in de lijnanalyse is dat het modem al 90 dagen onafgebroken aanstaat, dit is niet per definitie dé reden voor een mankement maar ik wil graag alles uitsluiten alvorens we naar andere maatregelen kunnen switchen. Mag ik je moeder verzoeken het modem van de stroom te houden gedurende 20 seconden? Zorg er daarbij alsjeblieft voor dat de TV Box ook uitstaat. Zo kunnen we nagaan of het een apparaat-fout is; ik vermoed van niet maar je weet het nooit! 

Reageer