Beantwoord

De T-mobile TV app LG

  • 12 October 2023
  • 9 reacties
  • 438 Bekeken

De T-mobile TV app op mijn LG tv start niet meer op wanneer je tijdens het kijken naar een andere app zoals bv. Netflix navigeert. Ik moet de TV echt uit- en aanzetten voordat de app weer te gebruiken is. Ik zag meerdere mensen met dit probleem.

 

Heeft iemand wellicht een workaround voor dit issue?

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 12 October 2023, 15:09

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @msburrei, welkom op onze Community!

Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. De LG app is nog steeds in béta-versie. Het kan dus voorkomen dat het niet altijd even goed werkt. Kan je de app eens verwijderen en opnieuw installeren? Dit kan wel eens helpen om dit op te lossen! 

 

 

Hoi Tommie, dankjewel voor je reactie. Helaas heeft herinstallatie niet geholpen

Ik weet dat de TV app voor LG (nog steeds..) een beta versie is, maar toch een paar vragen waar iemand wellicht een antwoord op heeft.

Ik heb een LG oled 55c35la (dus een recente uitvoering) gekocht. Met de vorige TV altijd bekabeld gekeken. Dacht dat ik met een nwe TV altijd wel draadloos kon, maar dus niet met LG bij Odido.. :-(

Vragen:

  • de app werkt redelijk, maar krijg geen gids. Moet hiervoor de kanalen updaten maar kan alleen via Satelliet/ kabel of antenne. Nu lijkt kabel (via wifi..?) me de beste optie, maar dan kan hij niets vinden (ook niet bij de andere opties). Er is dan wel de keuze om FREQUENTIE & NETWERK-ID aan te passen, maar geen idee wat in te vullen. Met een box hoeft dat nl niet. 
  • Vanuit de TV app naar bv netflix of iets anders dan kom ik niet meer terug in de TV app. Kun je klikken wat je wilt, maar geen actie. Enige oplossing is TV opnieuw opstarten, maar is niet echt praktisch…

Alvast dank want denk er nu toch over om van provider te switch die LG wel ondersteund.

Reputatie 7
Badge +6

@Duke64 Wat betreft je eerste punt: je opent hiermee de TV-gids van de TV zelf, die gebruikt wordt als je via COAX kijkt. Je moet de gids in de app hebben. Waar die precies zit, kan ik je niet vertellen, omdat ik geen LG heb. Hopelijk kan iemand anders hiermee helpen.

Je tweede punt is bij Odido bekend en daar wordt aan gewerkt.

@Duke64 Wat betreft je eerste punt: je opent hiermee de TV-gids van de TV zelf, die gebruikt wordt als je via COAX kijkt. Je moet de gids in de app hebben. Waar die precies zit, kan ik je niet vertellen, omdat ik geen LG heb. Hopelijk kan iemand anders hiermee helpen.

Je tweede punt is bij Odido bekend en daar wordt aan gewerkt.

Dank je voor je feedback. Kun je adviseren mbt mijn vraag over installatie zonder tv-box maar uitsluitend via wifi? Zou nl eigenlijk een 4e optie verwachten met “wifi”.

 

Reputatie 4

Je hebt geen ontvangst via WiFi op je TV?

Ik heb een oudere 4K LG, ca 5 jaar. Misschien is het menu iets anders.

Gooi ff de internet kabel los.

Ga naar

alle instellingen,

Netwerk,

naar WiFi verbinding.

Zet knopje (WIFI aan /uit) op aan.

Zoek in de lijst naar jouw WiFi naam.

Klik hierop en geef jou WiFi wachtwoord in.

Mijn TV zet niet altijd de WiFi verbinding automatisch aan als er al internet via de kabel is .

Volgens mij een bug in mijn TV.

Daarom laat ik meestal de kabel uit de TV en dan gaat alles meteen via de WiFi..

Nu zou je internet via WiFi moeten hebben. Dan moet casten vanaf je mobiel of tablet ook kunnen werken.

Succes Theo.

Dank je Theo. Ik heb geen probleem met de wifi ontvangst en de BETA app draait ook wel. Probleem is dat ik niet de gids te zien krijg waardoor ik niet kan terugkijken.

zie mijn originele bericht boven:

de app werkt redelijk, maar krijg geen gids. Moet hiervoor de kanalen updaten maar kan alleen via Satelliet/ kabel of antenne. Nu lijkt kabel (via wifi..?) me de beste optie, maar dan kan hij niets vinden (ook niet bij de andere opties). Er is dan wel de keuze om FREQUENTIE & NETWERK-ID aan te passen, maar geen idee wat in te vullen. Met een box hoeft dat nl niet..”

Groet,

Duco

Reputatie 7
Badge +1

Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

Als u de Magic remote heeft druk dan op het ronde knopje in het midden ga vervolgens met de navigatie toetsen naar de pijl helemaal links boven in activeer deze door de OK toets dan naar “op tv” en dan naar "TV GIDS”  en druk weer op dat ronde knopje in het midden van de navigatie toetsen.

weer terug naar normale tv gaat u door middel van de retourtoets net boven die rode toets, wel 2x indrukken !

SUPERRR ! Je moet het maar weten.

hartstikke bedankt 👍🏻

Reageer