Beantwoord

Entone Interactieve TV - Terugkijken en opnemen niet meer mogelijk

  • 5 March 2022
  • 5 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 2

Sinds midden januari 2022 is op onze entone box opnemen en terugkijken niet meer mogelijk.

Wij hebben interactieve tv, met 1 Entone HDD box.

 

Alles al meerdere malen herstart. Maar de opties voor opnemen en opnames bekijken komt niet meer voor in de interface. Ook de knoppen opnames en opnemen op de afstandsbediening doen niks meer.

firmware 2.9.27.0.3_build1-etv-vma-glop-as3

type ENTONE-27

Is er iets veranderd in het aanbod?

HOe kan dit opgelost worden?

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 5 March 2022, 12:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Chriskkn,

Het lokaal opnemen op een Entone tv box met opnamefunctie is uitgefaseerd. Opnemen gaat tegenwoordig "in de cloud", hiervoor is wel een andere tv box nodig, en wellicht ook een ander modem. Wacht even op een reactie van een moderator, zij kunnen vervanging van oude apparatuur en overgang naar het nieuwe platform in gang zetten.

Mvg. Marcel

@Marcel MCi Ga je nu vertellen dat iedereen die nog op de oude TV platform zit met een HDD recorder niet meer kunnen opnemen en over moeten op het nieuwe platform met cloud opnemen, maak dan maar eens vaart en zorg dat het nu eens klaar is met dat oude platform, duurt al te lang.

Reputatie 7
Badge +1

Een moderator kan op afstand de box resetten het enige waarmee rekening gehouden dient te worden dat alle reeds aanwezige opnames verloren gaan, dit resetten kan alleen door een moderator worden gedaan, @Doornekamp33 ik hoop dat het oude platform maar zolang mogelijk in de lucht mag blijven, werkt vele malen beter volgens velen die het hebben gehad en nu op het nieuwe platform zitten.

@BeMu Marcel zegt dat het uitgefaseerd is, daarmee zeg die eigenlijk dat het al over is en je niet meer kan opnemen op de HDD boxen, en dan mag TM wel eens opschieten met omzetten, ze zijn al meer dan een jaar bezig.

Nu begrijp ik dat de entone’s niet omgewisseld zouden worden in het plan, maar het is zo veklooit dat die dingen het niet meer trekken en er toch nieuwe moeten komen, is een beste kostenpost.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Chriskkn, voor zover ik weet, is fysiek opnames maken op een HD-recorder (Amulet 515) niet uitgefaseerd - ik vermoed dat @Marcel MCi doelt op het uitfaseren van Interactieve TV; daar is T-Mobile inderdaad mee bezig. Dat betekent overigens niet dat het niet meer mogelijk is om überhaupt opnames te maken. Mijn vermoedens gaan uit naar een foutje in de TV Box. 

We kunnen dit controleren door een factory reset op de box uit te voeren. Hiermee worden jammer genoeg dan wel alle opnames gewist. Je kunt een factory reset uitvoeren op de manier die in dit artikel beschreven staat:

Mocht ook dit niet werken, laat het me weten, dan is het wellicht toch tijd om over te gaan op het nieuwere platform met Cloud Opnemen. In principe zouden de Entones nog prima moeten werken natuurlijk, maar de boxen zijn zelf wel redelijk end-of-life.