Foutcode 514999 met WiFi maar niet met 4G/5G

  • 29 April 2024
  • 5 reacties
  • 30 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb iets vreemds. Ik zit voor een aantal weken voor mijn werk in Duitsland. Je zou tv moeten kunnen kijken in de hele EU.

Als ik iets probeer te kijken krijg ik foutcode 514999, met de opmerking probeer het opnieuw. Mooi niet, niets te zien behalve de foutcode. Zet ik Wifi uit en ga ik gebruikmaken van mijn databundel dan werkt het perfect. Prime, Videoland en Netflix werken wel via WiFi.

Er zijn geen beperkingen op het modem dus dat is het niet. Oh ja als ik een VPN probeer te gebruiken dan krijg ik als melding dat ik niet vanaf deze locatie (Amsterdam) mag kijken.

 Maar waarom kan ik niet via Wifi kijken, bij Ziggo werkte de tv app altijd en overal (dus ook met VPN)

Zo vliegt mijn data er wel heel snel doorheen.

Nora van Odido 15 dagen geleden

Hi @SLLover, de Odido Online TV App is inderdaad beschikbaar in heel de EU en ook in Duitsland zou het goed moeten werken. Aangezien het op de mobiele data wel goed werkt, vermoed ik daarom dat er iets in het wifinetwerk zit waardoor je deze melding krijgt. Heb je het toevallig ook al geprobeerd op een ander wifinetwerk? Ik ben namelijk erg benieuwd of het daar wel goed op werkt, of dat je dan dezelfde melding te zien krijgt. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @SLLover, de Odido Online TV App is inderdaad beschikbaar in heel de EU en ook in Duitsland zou het goed moeten werken. Aangezien het op de mobiele data wel goed werkt, vermoed ik daarom dat er iets in het wifinetwerk zit waardoor je deze melding krijgt. Heb je het toevallig ook al geprobeerd op een ander wifinetwerk? Ik ben namelijk erg benieuwd of het daar wel goed op werkt, of dat je dan dezelfde melding te zien krijgt. Hou je me hiervan op de hoogte? 

Reputatie 1

Heb het inderdaad al bij de buren geprobeerd, zij hebben een andere provider en ook daar lukt het niet via de WiFi. Dat had ik geprobeerd voordat ik mijn vraag stelde, ik wilde zoveel als mogelijk zelf uitsluiten.

 

Reputatie 7
Badge +9

Zit je toevallig in een hotel of accommodatie met een gastnetwerk @SLLover

Reputatie 1

Zit je toevallig in een hotel of accommodatie met een gastnetwerk @SLLover

Ik vermoed dat de eigenaar wel zijn eigen deel van het netwerk gescheiden houdt , maar wat is dan de beperking? Prime, Videoland en Netflix werken wel gewoon.

Snelheid is ruim voldoende.

Reputatie 7
Badge +9

Dan gok ik dat dat de boosdoener is @SLLover. De app vind het niet leuk als je verbonden bent met een netwerk die beperkt is zoals gastnetwerken. Waarom dat precies is durf ik niet te zeggen. Hier kunnen we jammer genoeg ook niks aan doen. 

Reageer