Beantwoord

foutmelding tv box, unable to connect to acs

  • 24 December 2020
  • 8 reacties
  • 3230 Bekeken

Beste allen,

 

Ik heb het internet + tv pakket geïnstalleerd, echter krijg ik de melding van de tv box ‘ unable to connect to ACS’ 

Op het forum zie ik dit probleem helaas vaker met enorme wacht tijden eer dat het eens gefixt is ( als het uberhaubt gefixt is). Het betreft een Zyxel T-50 modem.

 

Ik heb alle stappen al geprobeerd vanuit alle posts op het forum maar het werkt helaas niet.

tv box zit direct op het modem aangesloten. Heb alle 4 de lan poorten al geprobeerd.

 

Nu tijdens de kerst zie ik de bui al hangen dat dit euvel dit jaar niet meer opgelost gaat worden..

 

Iemand toevallig nog ideeën?

 

Groetjes

 

[Moderator edit] Heb je een foutmelding in beeld, klik dan hier voor de oplossingen: TV foutmeldingen en wat dit betekent.

icon

Beste antwoord door Sventromp92 30 December 2020, 15:04

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Sventromp92 druk de reset knop van het modem in voor 30 seconden met een paperclip 

Dank voor je reactie hidden, dat heb ik ook allemaal al geprobeerd. Maar ik moet verder kijken dan mijn neus lang is want ik ben erachter gekomen dat de 2e en 3e led beide ook niet branden op het modem. Dit zou dus inhouden dat ik geen signaal binnen krijg op mijn ptt contactdoos in de woonkamer. 
Normaal gesproken zou je een rode en een blauwe draad verwachten die aangesloten zouden zitten in de muur, maar bij mij zit een zwarte en een koperen ader aangesloten en een doorverbinding tussen de zwarte ( rechts boven ) naar de pin rechts onder. 

Het betreft een blauwe kabel die binnen komt in mijn woon kamer. Deze kabel heeft 2 getwiste rode aders, 2 getwiste blauwe aders, 2 getwiste groene aders, een getwiste witte/koperen ader, een getwiste zwart/koperen ader en een losse grijze ader
 

enig idee?

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Sventromp92,

Het signaal staat op de zwart/koperen of de wit/koperen aders. De andere gekleurde draden zijn niet van toepassing. De doorverbinding van boven naar beneden in de doos kan je verwijderen. 

Mvg. Marcel.

Beste Marcel,

 

hartelijk dank voor de info. Ik heb beide paren geprobeerd, zowel zwart/koper evenals wit/koper.

helaas beide functioneren niet. 
Ik heb T-mobile gesproken en zij hebben op afstand gekeken en zien ook geen verbinding met het modem. Ergens volgende week komt een monteur, maar om eerlijk te zijn verwacht ik dat deze monteur dan ook weer weg gaat zonder het op te lossen.

Ik heb zelfs een ander modem van iemand geprobeerd die ook bij T-mobile zit maar deze werkt hier ook niet helaas.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Sventromp92, handig dat je dit probleem aankaart! Heb je toevallig ook geen ander aansluitpunt in de meterkast of in de kelder zitten? Weet je waar het aansluitpunt zit van de buren waar zij wel internet ontvangen? Vaak zitten de aansluitingen namelijk op dezelfde plek.

Op zich klinkt het wel alsof je een goede aansluiting te pakken hebt, maar wellicht dat er toch nog ergens een hoofdaansluiting zit. Fijn om te zien dat je in ieder geval genoeg data hebt. Ik ben woensdag niet aanwezig, maar donderdag wel. Mocht inderdaad blijken dat KPN nodig is, dan schakel ik ze donderdag zo snel mogelijk voor je in!

Hee Cal,

 

Een kelder heb ik niet en in de meterkast zit niets.

De buren gebruiken ziggo en dus een coax kabel en geen is/ra lijn. De kans is heel groot dat kpn alsnog aangestuurd dient te worden. Ik zal woensdag wel gelijk bellen na het bezoek van de guidion monteur. 
Ik zal alles ook hier blijven vermelden totdat het euvel gefixt is.

 

 

Beste Allemaal,

 

vandaag is guidion langs geweest en het is opgelost!

 

in de wijkcentrale zat het verkeerd aangesloten waardoor ik geen signaal binnen kreeg. De monteur heeft de bedrading aangepast in de kast in de wijk.

vanaf heden heb ik internet en tv.

 

gelukkig kreeg ik een vakbekwame monteur.

 

post mag afgesloten worden mods. 

Reputatie 7

Superfijn om te horen, @Sventromp92! Geniet van je verbinding! Mocht je in de toekomst onverhoopt ergens tegenaan lopen, zit de Community voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een prachtig uiteinde en een mooi 2021.

Reageer