Functie knoppen afstandsbediening werken niet.

  • 11 February 2024
  • 21 reacties
  • 349 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hoi, gisteren de nieuwe mediabox geïnstalleerd. 

Alleen werken de knoppen van de afstandsbediening radio, TV, Netflix en apps niet.

 

Is hier een update voor? Of een andere oplossing.

 

TMTV 2 maanden geleden

Er wordt nog gewerkt aan een update voor de afstandsbediening waarmee alle knoppen gaan werken. In onderstaand topic kun je de voortgang volgen. De update staat voor deze maand gepland.

 

Bekijk origineel

21 reacties

Hier werken ze ook niet sinds de installatie van 16 januari 2023. Ik zou hier toch graag een oplossing voor zien. 

Reputatie 7
Badge +6

Er wordt nog gewerkt aan een update voor de afstandsbediening waarmee alle knoppen gaan werken. In onderstaand topic kun je de voortgang volgen. De update staat voor deze maand gepland.

 

Ik hoop dat dit snel is opgelost. Deze fout is niet bij iedereen. Hoe kan  dat? 

Ik wacht nu al een maand..best lang..

Hier werken na installatie afgelopen 13 februari de volgende knoppen op de ab niet: radio, tv, source (dus welke HDMI) en Netflix en Apps. 
 

Best lastig, want ik heb nu toch nog 2 ab’s nodig: van de tv en van de box. Als ik op de source-knop gedrukt heb, dan doen even heel veel functieknoppen het niet. Na een korte tijd weer wel. 

Ik wil dit graag opgelost zien! Want ik ga niet voor niks over naar andere aanbieder 😔
 

 

Reputatie 7
Badge

@marondijkslag @Rilanavh we verwachten dit op redelijk korte termijn op te lossen. De nieuwe software wordt momenteel getest en ik verwacht dat deze z.s.m. voor iedereen beschikbaar wordt gesteld.

Beste Hans-Jurien, 

 

Je geeft aan dat dit op korte termijn opgelost gaat worden maar nu 10 dagen verder, werkt het nog steeds niet. 

Jullie leveren niet de diensten die jullie horen te leveren. 

Graag zsm jullie reactie. 

@Rilanavh  bij mij werkt alles nu behalve de sourceknop

Reputatie 6
Badge +2

Fijn dat deze knoppen weer werken! @marondijkslag 😀 @Rilanavh Is dit bij jou ook zo?

Aan de source knop wordt inderdaad nog gewerkt.

Was het maar waar! Wordt alleen maar erger!!!! Ben er nu wel een beetje klaar mee, eerlijk gezegd!

Graag met spoed een oplossing/monteur of nieuwe apparatuur, doe iets!

Reputatie 6
Badge +2

@Rilanavh Bedoel je dat de issues op de afstandsbediening erger worden? Werken er meerdere knoppen niet? Ik verneem het graag, zodat ik je gelijk een nieuwe kan sturen! 

Mocht het om andere problemen omtrent TV (of iets anders) gaan, wil je mij hier dan meer over vertellen? Ik help je graag verder! 

Teresa,

 

Graag het topic teruglezen, dan zie je meteen wat er aan de hand is. 

Thx

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rilanavh ,

Ik snap je frustratie maar @Teresa van Odido probeert juist te helpen.

Als je even in het volgende topic kijkt.
 

Hier staan de al opgeloste zaken en de zaken waar nog aan gewerkt wordt.
Heb je overigens de mediabox recentelijk en dan na 22 februari nog even ongeveer 30 seconden stroomloos gehad? Dit zodat de laatste software update binnen gehaald is
De juiste versie staat ook vermeld in bovenstaand topic.

Hallo @soepkip67,

 

Bedankt voor je berichtje. 

ik ga er zeker vanuit dat Teresa mij probeert te helpen, dit is immers haar baan. Helaas ben ik de afgelopen periode alleen maar alles aan het herhalen wat er beloofd is en worden er dingen beloofd die niet waar gemaakt worden. Daarom verwees ik haar naar mijn eerdere berichten. Ben er een beetje klaar mee. Ik zou op de hoogte gebracht worden als de “update” klaar was en ik hopelijk mijn afstandsbediening en mediabox gewoon kan gebruiken zoals het hoort, maar helaas al geruime tijd helemaal niets meer gehoord. Bedankt voor je tip, ik zal dit zeker uitproberen. Helaas hoort dit bijna tot de dagelijkse routine maar ik ga het nogmaals proberen, zou het nu dan echt lukken? Ik heb er een hard hoofd in maar ach, nog maar een keer proberen kan geen kwaad. 

Als dit werkt, kan je misschien solliciteren bij Odido want dan heb jij de tip waar ik al bijna 2 maanden op wacht :-) haha.

@soepkip67 en @Teresa van Odido helaas (maar niet onverwachts voor mij) deed gisteren alles het goed, na de 30 seconden van het stroom. Helaas was dit vanmorgen weer als vanouds, volume was niet te stellen. Alles helemaal uit en daarna weer aan en toen gelukkig weer in de lucht, maar voor hoelang?😓

Oplossingen zijn meer dan welkom, hoor het graag. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Rilanavh ,

Dit is niet zoals het hoort . Ik heb gelijk even een paar vraagjes.
Ik neem aan dat je glasvezel verbinding hebt, kan je zowel de router als de mediaconverter/ONT stroomloos kunnen maken en daarna de mediaconverter/ONT weer opstarten en dan ongeveer 30 seconden wachten en daarna de modem/router ook weer opstarten?
Welk type modem/router heb je?
Is de mediabox direct met een kabel aangesloten op de Odido modem/router?
Zo ja, kan je de kabel eens in een ander poort proberen?
Ook kan er een probleem zijn met de HDMI kabel, zou je eens een andere HDMI kabel kunnen proberen?
Ik weet het zijn een vracht vragen, maar het helpt wel om naar de oplossing te zoeken.
Als je dit allemaal geprobeerd hebt, wil je hier dan het resultaat melden en alles wat je gedaan hebt?

Bedankt voor jullie hulp @soepkip67 maar het heb ik geen kaas van gegeten. @Teresa van Odido of @Hans-Juriën kunnen jullie hier een monteur voor langs sturen? Wellicht kunnen zij nav deze tips iets voor ons betekenen?

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Rilanavh, we zijn er voor je! Ik heb echter wel je medewerking nodig. Ik snap echt 100% dat dit misschien een lastig onderwerp is, maar zo moeilijk hoeft het niet te zijn. We kunnen voor een situatie als deze geen monteur sturen, maar samen gaan we dit oplossen. De SOURCE gaat worden verholpen, maar de volume moet werken. Ik wil je daarom vragen om de afstandsbediening te ontkoppelen en weer te koppelen:

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op [OK] en [Volume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op [OK] en [Thuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

Maakt dit verschil? Super bedankt voor het testen!

Reputatie 7
Badge

@Rilanavh ik wil even zeker weten of ik het goed begrijp. Heb je soms het probleem dat je helemaal geen geluid hoort nadat je de Mediabox aanzet? Zo ja, dan ligt dit niet aan jouw TV of de instellingen. Dit is namelijk een nieuw probleem dat we aan het onderzoeken zijn. Waarschijnlijk zullen we dit binnenkort gaan oplossen met een nieuwe softwareversie.

Zo nee, dan graag de stappen volgen zoals door @Cheyenne van Odido aangegeven. Bedankt en een fijn weekend!

@Hans-Juriën, dat is het gelukkig niet! De knoppen harder en zachter werken gewoon niet. 

Reputatie 7
Badge

@Rilanavh ok, duidelijk.

Ik vraag intern even na of dit iets is dat al als bekend probleem geregistreerd staat. Tot die tijd, stel ik voor dat we proberen je afstandsbediening in te stellen op het geluid aanpassen van je Mediabox ipv je tv. Dit doe je alsvolgt:

  • Open het menu en ga rechtsbovenin naar het ‘tandwiel’ en druk op [OK]
  • Ga naar “Afstandsbedieningen en accessoires” en druk op [OK]
  • Ga vervolgens naar “TV Box 4K Remote” en druk op [OK]
  • Ga naar “Volumeregeling aanpassen” en druk op [OK]
  • Kies dan de optie “Afstandsbediening regelt volume van de TV box” en druk op [OK]

Nog even een vraag ter dubbelcheck: je Mediabox zit gewoon op je TV aangesloten en je gebruikt verder geen extra audioapparatuur toch? Ik denk overigens niet dat een monteur of nieuwe hardware het probleem gaan verhelpen. Dus ik probeer met deze vragen duidelijker te krijgen of en hoe dit in onze software kan worden opgelost.

Bedankt allemaal. Nieuwe tv gekocht en gebruik nu de ab van de nieuwe tv. Dit gaat goed. Jammer dat de geleverde artikelen van Odido te wensen overlaten maar ik heb weer elke dag geluid :-)

Reageer