geen helder beeld met Zyxel T56

  • 2 February 2024
  • 9 reacties
  • 172 Bekeken

Beste lezers,

Onlangs overgestapt van Tweak naar Odido.

Tweak maakte gebruik van een Fritzbox modem.

Sinds de overstap is het beeld minder helder.

Het betreft een Samsung Neo led, het lijkt een soort van mist waardoor het beeld minder helder is.

Ik heb de Router en de glasvezel ontvanger al een keer gereset. De kabel tussen de router en de Huawei vervangen. Helaas geen verbetering. 
Is het mogelijk om de Fritzbox modem terug te plaatsen, of zijn de instellingen niet juist?

 

 

Teresa van Odido 3 maanden geleden

Welkom op onze Community! @Pluisje72 

Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV kijken en daar hoort goed beeld bij, ik help je dan ook graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? 

  • Heb je de Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten? Zo ja, wil je dan een andere LAN poort proberen?
  • Ervaar je dit op alle zenders?
  • Wil je een voorbeeld noemen van een zender/programma waarbij dit speelt (datum/tijdstip)?
  • Ervaar je dit bij Live Kijken, Terug Kijken, Opnemen of bij allemaal?

Ik verneem het graag, zodat ik gelijk voor je aan de slag kan! 

 

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community! @Pluisje72 

Ik wil graag dat jij optimaal kunt genieten van TV kijken en daar hoort goed beeld bij, ik help je dan ook graag verder om dit op te lossen! 

Wil je de volgende vragen voor mij beantwoorden? 

  • Heb je de Mediabox bekabeld of draadloos aangesloten? Zo ja, wil je dan een andere LAN poort proberen?
  • Ervaar je dit op alle zenders?
  • Wil je een voorbeeld noemen van een zender/programma waarbij dit speelt (datum/tijdstip)?
  • Ervaar je dit bij Live Kijken, Terug Kijken, Opnemen of bij allemaal?

Ik verneem het graag, zodat ik gelijk voor je aan de slag kan! 

 

Dank je wel.

Bekabeld via tv Odido app.

Andere poort maakt geen verschil, betreft alle zenders!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Pluisje72, wat bedoel je precies met minder helder? Heb je hier toevallig een voorbeeld van? 

Hey

Vergeleken met het internet van Tweak is het beeld minder helder.Een soort van mist laagje.Zal op foto niet goed te zien zijn. Kan het zijn dat de kwaliteit van het modem minder is dan de Fritzbox ?
 

Reputatie 7
Badge +16

Als je ons een voorbeeld - het liefst een videofragment van minstens 20 seconden - kunt aanleveren in dit topic waarin duidelijk is wat jij precies bedoelt, kunnen we aankloppen met een mooi verhaal. Bedoel je met minder helder qua mist laagje dat het oogt alsof er bij wijze van spreken een soort van ongefocuste laag overheen zit? Alsof je met je ogen knijpt en dan ergens naar staart zeg maar?

Reputatie 7
Badge +14

De router zal niets te maken hebben met beeldkwaliteit. Die geeft alleen ip pakketten door naar de Odido decoder of TV app welke er beeld van maken. 

Bedankt voor de antwoorden,

En toch is de beeld kwaliteit anders, minder kwaliteit.

Het enige wat er veranderd is, de router!

Het glasvezel kwam bij Tweak internet gelijk binnen op de Fritzbox, bij Odido niet!

Ik heb geen video gemaakt van het beeld, dit lukt helaas, is ook moeilijk te zienHet beeld van Tweak is beter. Het beeld is wel scherp maar er zit een soort wat ik noem mistig laagje overheen.

Met de tv ontvanger van Odido is het al iets beter maar niet zoals voorheen.Het lukt helaas

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Pluisje72 ,

Je zegt dat alleen de router is veranderd. Maar welk TV product gebruik je dan? Ik maak uit je antwoorden op dat dit het Odido TV product is. Dat is toch echt iets anders dan wat Tweak gebruikte?

Je hebt blijkbaar wel de Odido TV Decoder, die sluit je met HDMI aan op de TV. Voor de App, is dat de versie die je uit de App store van je Televisie haalt? OF heb je ergens de Odido TV anywhere in gebruik. Die laatste app is namelijk bedoeld voor telefoons en tablets, niet voor groot beeld TV's.

 

Hoi Eric,

Ik gebruik nu de router van Odido. Odido heeft Tweak overgenomen. Tweak gebruikte een Fritzbox Odido gebruikt zijn eigen apparatuur waar ik nu ook gebruik van maak, namelijk een Zyxel T54 en een Huawei glasvezel ontvanger.

 

Reageer