Beantwoord

Geen tv en vaste telefoon na aansluiten nieuw modem

  • 3 February 2022
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Goedenavond,

 

Vandaag is hier het nieuwe Zyxel T-50 modem aangesloten en het oude Draytek modem afgekoppeld. Internet werkt prima, maar op tv verschijnt de melding "Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het aub later nog een keer". Bellen en gebeld worden via de vaste lijn werkt ook niet.

 

Ik heb het modem al een tijd van de stroom gehad, net als de entone 510 tv-box. Ook de kabels heb ik los gehad en weer aangesloten, maar dat helpt allemaal niet. Is er nog iets anders wat ik kan doen, of is dit een technisch probleem dat ik niet kan oplossen?

 

--edit: dikke tikfout in de titel, maar die kan ik helaas niet wijzigen. :rolling_eyes: [Mod edit] Aangepast! :grin:

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 4 February 2022, 08:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo ac04,

Het klopt dat je na het wisselen van het modem / upgrade naar gpon niet direct tv en telefoon hebt. Zodra de monteur zijn opdracht heeft afgesloten gaat er automatisch een update proces lopen. Dit kan 1 tot 2 uur duren. De apparatuur moet dus aangesloten blijven en aan staan! 

Doordat je apparatuur hebt afgekoppeld weet ik niet of de automatische update nog wordt uitgevoerd. Sluit alles iig aan en laat alles aan staan. Gebeurd er niets na verloop van tijd dan is tussenkomst van de technische dienst nodig. Een moderator kan je daarmee verder helpen.

Mvg. Marcel

 

Dankjewel voor je antwoord, Marcel MCi.

 

De tv-box heb ik vanochtend weer aangezet. Modem en telefoon hebben behalve een korte onderbreking gisteren de hele tijd aangestaan. Ik wacht vandaag af of het gaat werken.

TV werkt inmiddels, maar de telefoon nog niet.

Reputatie 7

Hoi @ac04,

 

Bedankt voor de update! Het gaat de goede kant op, maar we zijn er nog niet. Nu roep ik de hulp in van de technische hulptroepen. Ik heb jouw situatie aan hen voorgelegd en zij gaan er nu naar kijken om de oplossing voor de puzzel te vinden. Zodra dit klaar is, ontvang je bericht van ons!