Geluid niet synchroon op nieuwe tv box kanaal 11 (RTL-Z)

  • 7 February 2024
  • 14 reacties
  • 177 Bekeken

Reputatie 1

Op kanaal 11 loopt het geluid niet synchroon (geluid loop achter) met het beeld op de nieuwe tv-box. Ook het aanzetten van de pass-through helpt niet.

Demi van Odido 2 maanden geleden

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

 

Software Firmware Mediabox:

Voorbeeld Zender: 

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem):

Programma EPG:

Dolby dolby yes or no:

External Soundsystem Soundbar or 5,1?:

 

Alvast heel erg bedankt!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Edward van der Veen, het is niet toegestaan om meerdere topics over hetzelfde probleem te starten. Ben je niet bekend met onze huisregels? Neem ze dan gerust een keertje door:  

 

 

Ik heb gereageerd in je andere topic. Bij deze sluit ik dit topic.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

 

Software Firmware Mediabox:

Voorbeeld Zender: 

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem):

Programma EPG:

Dolby dolby yes or no:

External Soundsystem Soundbar or 5,1?:

 

Alvast heel erg bedankt!

Reputatie 1

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

 

Software Firmware Mediabox: 12.8.3939

Voorbeeld Zender: NPO1, rtl-z, maar eigenlijk alle zenders

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem): 13:00, maar eigenlijk altijd

Programma EPG: ?

Dolby dolby yes or no: Beiden. Ook geprobeerd met en zonder pass-through, met is iets beter.

External Soundsystem Soundbar or 5,1?: B&O televisie met b&o externe en interne speakers, geen 5.1

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Ik heb voor het testen ook nog:

  • de ont, en de router en switches gereset
  • de mediabox van de stroom gehad en opnieuw opgestart
  • Gekeken naar de lipsync op npo 1 op de app, die loopt wel synchroon.
Reputatie 1

Hi @Edward van der Veen. Ik heb het topic weer voor je opengezet. Het probleem met desync is bij ons bekend en we ontvangen graag meer voorbeelden ook om dit goed te kunnen onderzoeken. Momenteel loopt het geluid en beeld bij mij wel synchroon op de Mediabox op kanaal 11. Nu heb ik wat specifieke info nodig zodat dit verder onderzocht kan worden door ons tv team. Zou je dit voor mij in willen vullen? 

 

Software Firmware Mediabox: 12.8.3939

Voorbeeld Zender: NPO1, rtl-z, maar eigenlijk alle zenders

Tijd (belangrijk welk tijdstip om logging te vinden van het probleem): 13:00, maar eigenlijk altijd

Programma EPG: ?

Dolby dolby yes or no: Beiden. Ook geprobeerd met en zonder pass-through, met is iets beter.

External Soundsystem Soundbar or 5,1?: B&O televisie met b&o externe en interne speakers, geen 5.1

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Ik heb voor het testen ook nog:

  • de ont, en de router en switches gereset
  • de mediabox van de stroom gehad en opnieuw opgestart
  • Gekeken naar de lipsync op npo 1 op de app, die loopt wel synchroon.

 

PS voor de duidelijkheid. Het geluid komt EERDER binnen dan het beeld!!

Reputatie 1

Vandaag sync weer slecht op kanaal 11 (rtl-z). De hele dag, passthrough aan, ac3 aan.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Edward van der Veen , ik heb de voorbeelden doorgezet, dank je wel voor het sturen! Voor NPO1 is dit voor nu opgelost. Ervaar je dit ook zo? Voor RTLZ heb ik dit ook doorgezet!

Reputatie 1

Op npo 1 loopt het geluid nu nog steeds iets voor op het beeld.

Reputatie 1

12:00 vandaag. Npo2 journaal geluid loopt voor op beeld. Ac3 en passthrough aan.

Reputatie 1

Hi @Edward van der Veen , ik heb de voorbeelden doorgezet, dank je wel voor het sturen! Voor NPO1 is dit voor nu opgelost. Ervaar je dit ook zo? Voor RTLZ heb ik dit ook doorgezet!

Ook vandaag weer op alle zenders die ik keek geluid voor beeld Ook op NPO1. Hoe kan ik jullie helpen dit op te lossen? Video's maken, praten met de techies. Zeg het maar…….

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Edward van der Veen, heel erg bedankt! Mijn collega Demi heeft dit doorgezet en dit wordt onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Vandaag 1400 weer stevig lipsync issue op kanaal bbc world news 242

Reputatie 1

Is hier al voortgang op. Lipsync issues zijn nog altijd zeer storend!!!

Reputatie 1

Hoi @Edward van der Veen, heel erg bedankt! Mijn collega Demi heeft dit doorgezet en dit wordt onderzocht. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het van ons horen! Groetjes, Ishana

Inmiddels een maand verder. Nog steeds hetzelfde issue…..

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Edward van der Veen, op dit moment kan ik je meegeven dat we een oplossing voor dit issue aan het testen zijn! Hopelijk later meer info hierover. 

Reageer