Beantwoord

Geluid TV staat zacht

  • 19 December 2021
  • 7 reacties
  • 1066 Bekeken

Mijn geluid op de TV is goed als je deze aanzet op een bepaalde zender. Zet je dan een andere zender op is het geluid zachter. Ga je dan terug naar de eerste zender is het geluid ook zacht. Alleen door alles uit te zetten op dan weer aan is het geluid weer hard op de zender waar je op inschakelt.

Ik heb de afstandsbediening losgekoppeld, geluid van het T-Mobile kastje op 100% gezet en daarna de afstand bediening weer gekoppeld. Maakt niets uit.

Ook heb ik de stroom van het T-mobile kastje eraf gehaald. Maakt ook niets uit .

Wat nu?

Ter info: Mijn T-mobile is afgelopen vrijdag 17-12 pas geïnstalleerd.

Hopend dat ik geholpen kan worden

 

icon

Beste antwoord door dellaert 22 December 2021, 10:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @dellaert Aller eerst van harte welkom!:grinning: Ik help je graag om het geluid top in orde te krijgen. Ik ben dan wel benieuwd of je ook gebruik maakt van externe audioapparatuur of dat je puur alleen het geluid van de TV gebruikt. Verder ben ik ook benieuwd hoe hard de volume van de TV zelf staat. Mocht deze laag staan, dan gaat het geluid van de TV Box ook niet veel harder of ver omhoog in volume. Ook ben ik benieuwd welke tv je hebt. Mocht je een 4K resolutie tv hebben, dan wilt het weleens helpen om de beeldinstellingen aan te passen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz. 

Voor de zekerheid heb ik ook in jouw verbinding gekeken, maar ik krijg een foutmelding en kan de TV Box niet uitlezen. Staat de TV Box rechtstreeks aangesloten op ons modem of zit er nog een ander apparaat tussen? Verder zie ik ook dat je twee TV Boxen hebt. Heb je het probleem met het geluid ook op beide TV Boxen of een enkele TV Box? 

Hoi Demi,

Zal  je vragen beantwoorden:

-Puur TV geluid. (kleine Philips TV, niet 4K volgens mij)

​​​​​​​-Het geluid van de Tv staat max op 100

-Box is via een router op de modem aangesloten (was hiervoor bij KPN ook en goed)

-Het geluid van de andere TV is ook zachter als bv rechtstreek Netflix, maar deze kunnen we hard genoeg zetten. Deze zit ook via de router.

Ben benieuwd naar je reactie.

Reputatie 7

Hi @dellaert ,

Vaak helpt het om de audio-settings van de TV Box aan te passen. Je doet dit als volgt:

  • Ga naar het ‘Menu’
  • Ga naar ‘Audio & Ondertiteling’
  • Kies voor ‘Zender Audio Code’
  • Je kan daarbij kiezen tussen Dolby AC3 en Stereo

Wil je ons laten weten of de aanpassing helpt? Ik hoor het graag van je! 

Beste Boris,

Ik heb deze aangepast naar Dolby.

Het heeft gedeeltelijk gewerkt. Het geluid is iets harder en veranderd niet meer bij verwisselen van een zender.

(wel raar , ik heb geen dolby…)

gr

Reputatie 7

Hi @dellaert ,

Fijn om te horen! Ik zie vaker dat het wellicht niet altijd overeenkomt, maar dat wél de oplossing is. Weet je welke TV je precies gebruikt? Misschien dat dit net dat beetje meer informatie geeft.

Hoi Boris,

 

Ik heb een kleine Philips TV uit 2011 Model221TE2L

 

Kan je hier iets mee?

 

Willibrord

Reputatie 6

Dankjewel @dellaert, bedankt voor het doorgeven. Het staat bij ons op de kaart dat dit niet helemaal overeenkomt. Fijn om te lezen dat alles nu weer naar behoren werkt!