Geregeld verficatiecode invoeren als ik op de app van T-Mobile zit

  • 31 July 2023
  • 15 reacties
  • 158 Bekeken

Ik had de t-mobile app op een nieuwe telefoon gezet en ben nu ik verplicht een 5cijferige verificatiecode in te voeren. Ook op alle apparaten waar ik de tmobile app heb staan (hoefde eerst niet).

Dat is heel iritant, want iedere keer als je een mb aanvuller gaat gebruiken moet je die code invoeren.

Ze zeggen dat dat uit veiligheidsoverwegingen is. Laat de klant dat zelf beslissen. Eerst kon je kiezen.

 

“Iedere keer dat je inlogt op My T-Mobile via je computer moet je een verificatiecode invullen. Wanneer je via de My T-Mobile app inlogt, is dit alleen de eerste keer nodig.”

Dat klopt ook niet, want ik moet iedere keer die code invoeren.

Weten mensen of dat bij vodafoon of KPN ook zo is? Want mijn contract loopt binnenkort af.


15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Hakuin 

Heel veel apps, van allerleu pluimage wordt van een extra beveiliging voorzien. Helemaal omdat je in deze app niet allean gratis zaken kan invoeren maar ook bestellingen en upgrades kan bestellen.

Het zou eigenlijk een standaard moeten zijn om apps waarbij je verplichtingen kunt aangaan te voorzien van deze extra beveiliging.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hakuin 

Ik heb de extra beveiliging met sms code, alleen via de website moet ik de sms code invoeren bij het inloggen maar via de app hoef ik de code niet steeds in te voeren (kan me niet herinneren of ik dit eenmalig moest doen).

Kan je anders de beveiliging wijzigen naar via sms?

Hallo @Hakuin 

Ik heb de extra beveiliging met sms code, alleen via de website moet ik de sms code invoeren bij het inloggen maar via de app hoef ik de code niet steeds in te voeren (kan me niet herinneren of ik dit eenmalig moest doen).

Kan je anders de beveiliging wijzigen naar via sms?

Nee ik moet geregeld die zogenaamde  vijfcijferige pincode invoeren en eerst kon je kiezen of je dat wilde of niet, Sinds ik  de app op een nieuwe telefoon gezet ben ik verplicht iedere keer die 5 cijferige pincode in te typen (ook op andere apparaten waar de tmobile al stond).

Dat vind ik heel vervelend en omslachtig,

Ik heb sinds kort Odido. Ik heb deze als app op mijn Apple TV 4K. Verder heb ik de TV en de AppleTV bekabeld aangesloten.

Elke keer als ik naar Odido wil, moet ik mijn pincode invullen. Heb hierover al contact gehad met Odido en voor 1 dag was het opgelost. Daarna weer standaard terug. Hebben jullie een oplossing?

Reputatie 6
Badge +2

@Waqqas Dank je wel voor de tip! Zoals @eric uitlegt kan de Tweestapsverificiatie er niet af, omdat wij willen dat jouw gegevens veilig zijn. Je kunt wel kiezen van welke verificatiemethode je gebruik wilt maken. Je kunt dit vinden in jouw Odido app: Meer > Account Instellingen > Tweestapsverificatie > Nu kun je kiezen tussen het ontvangen van een SMS code of inloggen via een authenticatie-app. Laat je mij weten of je hier uit komt @Hakuin?

Reputatie 6
Badge +2

@Submarine809 bedoel je dat de Odido TV app steeds om de TV pincode vraagt of heb je het over de Mijn Odido app waarin al jouw gegevens staan? 

@Submarine809 bedoel je dat de Odido TV app steeds om de TV pincode vraagt of heb je het over de Mijn Odido app waarin al jouw gegevens staan? 

Het gaat om het invullen van de pincode. Elke keer als ik van de Odidoapp op mijn Apple TV naar een andere streamingdienst ga en dan weer terugkeer, moet ik steeds mijn pincode invullen. Soms kan ik gelijk kijken, maar dan midden in het programma komt een pop-up: “Wie is er aan het kijken” en dan moet ik toch de pincode weer invoeren. En natuurlijk bij het aanzetten van de tv moet ik de pin invoeren. Reuze irritant

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Submarine809, in Mijn Odido → Instellingen → TV kun je al je apparaten uitloggen. Zal je alle apparaten willen uitloggen en dan kijken of je de pop-up nog krijgt?  

Ik heb alle apps uitgelogd: Het probleem is hetzelfde.

Ik heb de app op 2 apple TV’s staan. Op mijn TV moet ik steeds inloggen; op de andere TV hoeft het niet.

Ik heb de app op mijn iPhone staan . Ik hoef daar niet in te loggen.

Verder staat het op de iPad. Daar moet ik weer inloggen.

Ook de app op mijn MacBook Pro. Ik hoef daar niet in te loggen.

Verder heb ik de app al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfde probleem: moet nog steeds inloggen met pincode.

Extra vraag: kan ik mijn pincode veranderen?

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Submarine809, als jij vaak je pincode moet invullen wanneer je tv-kijkt, dan kan dit met twee dingen te maken hebben. Wellicht is het account met een andere leeftijdsclassificatie nog actief. Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de volgende stappen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. Daarnaast kun je je TV-pincode niet wijzigen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Ik heb hier nu 4 a 5 keer over gebeld en hier in de community over gevraagd.

En ik probeer geduldig te zijn:

  1. ik heb alle apps uitgelogd en opnieuw ingelogd; helpt niet, probleem blijft
  2. ik heb de apps erafgegooid en opnieuw gedownload; helpt niet, probleem blijft
  3. ik heb 2 accounts en op het hoofdaccount moet ik steeds inloggen.
  4. beide accounts stonden op 18 leeftijdsgrens; helpt niet, probleem blijft
  5. nu ik deze dingen heb gedaan, gooit de app er gewoon om de haverklap uit en moet ik opnieuw inloggen.

Het lijkt leuk als je steeds andere adviezen krijgt, maar als deze niet de juiste oplossing bieden, zou ik graag zien dat er iemand met kennis van zaken hier naar gaat kijken. Ik sta er ook voor open om iemand thuis te ontvangen om te zien of dit thuis op te lossen is.

 

Reputatie 7
Badge +9

Als je inlogt op Mijn Odido en je gaat naar Instellingen → TV, kun je daar dan een andere pincode instellen @Submarine809? Kan je dit eens uitproberen?  

Reputatie 7
Badge +6

@Submarine809 Ter aanvulling op @Tommie van Odido: als je naar Account > Profielen > je profiel gaat, kun je hem als standaardprofiel instellen. Dat zou ook nog kunnen helpen. Mocht je je Apple TV al naar tvOS 17.2 hebben geüpdatet, dan gaat dat momenteel niet. Dat is een bug en daar wordt nog aan gewerkt.

Heb inderdaad de update van apple doorgevoerd. Krijg ik een seintje als de bug is opgelost?

 

Reputatie 7
Badge +6

@Submarine809 Als je dit topic in de gaten houdt, ben je als eerste op de hoogte van de updates:

 

Reageer